Grab The Promo

Review Althea 'Born This Way' Beauty Box


Memiliki kult wajah yang yang lembut, halus serta tegang seperti kulit bayi sememangnya menjadi idaman setiap kaum wanita. Kulit yang lembut ini akan menaikkan lagi seri wajah apabila di oleskan dengan solekan mahupun hanya sekadar solekan ringan.


Review Althea 'Born This Way' Beauty Box
Review Althea 'Born This Way' Beauty Box


Buat anda yang mencari-cari set produk kecantikan yang pelbagai  terutama aneka produk yang di satukan di dalam box da dijual pada satu harga anda boleh dapatkan di Althea.

Yuuups, ALTHEA !! Cik iena pasti anda sudah kenal dengan Althea ?? Ia merupakan portal online yang menjual barangan kecantikan dari Korea . ALTHEA menawarkan produk-prdouct K-Beauty (Korea) dengan harga termurah, 100% asli, dan ianya juga menawarkan penghantaran percuma seluruh dunia.


Review Althea 'Born This Way' Beauty Box


Mengapa harga produk K-Beauty Althea paling termurah? Ini adalah kerana produk-produk yang terdapat di Althea adalah produk K-Beauty yang dikirim secara lansung dari negara Korea dan tentunya jaminan 100%  asli. Bukan itu sahaja, banyak lagi kelebihan jika anda berbelanja di Althea, seperti promo-promo discount yang diberikan. serta program kotak kecantikan atau Beauty Box yang dikenal sebagai ALTHEA BEAUTY BOX.


Althea Beauty Box


Althea Beauty Box adalah salah satu program dari althea yang  mana ianya merupakan kotak  kecantikan atau beauty box yang didalamnya mengandungi 6-12 produk  K-beauty yang ianya   disesuaikan dengan tema dari kotak tersebut.



Althea 'Born This Way' Beauty Box
Althea 'Born This Way' Beauty Box

Mengapa Althea Beauty Box ini bernilai untuk anda beli? 


  1. Kotak tema-tema yang diberikan cukup menarik
  2. Harga dari 1 (satu) kotak kecantikannya lebih murah dibandingkan jika kita membeli unit harga dari produk-produk yang terdapat di dalam kotak itu
  3. Kotak kecantikan ini tidak perlu menggunakan program  langganan seperti kebanyakan kotak kecantikan yang diluar sana.
  4. Semua kotak  merupakan edisi terhad .

Althea Beauty Box sendiri mempunyai kotak kecantikan 2 (dua) jenis iaitu:


ALTHEA BOX: Beauty Box ini berdasarkan tema tertentu, dimana isi dalam kotak itu merupakan campuran dari  produk yang terkenal dan produk kegemaran ramai yang terbaru.


TREND BOX: Beauty Box   ini berdasarkan dari trend kecantikan semasa di Korea. Di lengkapi  dengan produk K-Beauty yang paling terkenal (baik dari jenama baru atau produk terbaru dari jenama yang sudah sedia ada).


Baru-baru ini cik iena di beri kesempatan untuk review  Althea 'Born This Way' Beauty Box.  Jom lihat apa yang ada di dalam Beauty Box ini dan review dari cik iena :)


Althea 'Born This Way' Beauty Box 



Althea 'Born This Way' Beauty Box
Althea 'Born This Way' Beauty Box

Produk kecantikan yang terdapat di dalam box ini adalah :

  1. Innisfree Green Tea Cleansing Foam
  2. Beuins Nutrient Emulsion Skin
  3. 3CE Back To Baby Pore Velvet Primer
  4. Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX
  5. Aritaum Mono Eyes Eyeshadow
  6. Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint (Watermelon Red)
  7. Pure Smile Art Point Pack
  8. Dr. Mind Apot Red Mask

Untuk pengetahuan anda, kesemua produk kecantikan yang terdapat di dalam box ini adalah  bersaiz penuh dan ianya bernilai RM 567.00. Akan  tetapi anda boleh mendapatkan kotak kecantikan Althea 'Born This Way' ini hanya dengan harga  RM 116.00.



Murah bukan Harga yang ditawarkan . Sememangnya ianya sangat-sangat  berbaloi untuk anda miliki.



Untuk mendapatkan Born This Way Beauty Box ini sila layari  http://my.althea.kr/born-this-way-box (iena buang link sebab dah takde promo ni, korang boleh tgk main page https://my.althea.kr?afmc=ienaeliena)
Selain Born This Way Beauty Box ini anda juga boleh mendapatkan Beauty Box yang lain di http://my.althea.kr/althea-box 



 Video Review Althea 'Born This Way' Beauty Box




Althea Born This Way Box


1.  Innisfree Green Tea Cleansing Foam


Innisfree Green Tea Cleansing Foam adalah pembersih muka yang mengandungi teh hijau segar yang diekstrak dari daun teh hijau organik. Produk ini juga kaya dengan asid amino dan mineral yang dapat melembapkan dan meringankan kulit kering dari pembersihan. Dengan tekstur berbentuk busa, produk ini dapat membersihkan sisa dan kotoran dari dalam liang-liang, menjadikan kulit berasa bersih dan segar.

Innisfree Green Tea Cleansing Foam
Innisfree Green Tea Cleansing Foam


Cara Penggunaan : 


Picitkan sejumlah yang sesuai ke tangan anda dan kemudian urut di muka sehingga berbusa  dan bilas dengan air suam.


Kandungan :


GLYCERIN, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT(28770mg), STEARIC ACID, MYRISTIC ACID, WATER, PEG-32, POTASSIUM HYDROXIDE, KAOLIN, LAURIC ACID, PROPANEDIOL, GLYCERYL STEARATE, COCAMIDOPROPYL BETAINE, CITRUS PARADISI (GRAPEFRUIT) FRUIT EXTRACT, CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) FRUIT EXTRACT, ORCHID EXTRACT, CITRUS UNSHIU PEEL EXTRACT, CAMELLIA JAPONICA LEAF EXTRACT, OPUNTIA COCCINELLIFERA FRUIT EXTRACT, CITRUS TANGERINA (TANGERINE) EXTRACT, CITRUS AURANTIUM BERGAMIA (BERGAMOT) FRUIT EXTRACT, PEG-100 STEARATE, DISODIUM EDTA, TREHALOSE, SODIUM BENZOATE, FRAGRANCE



Review Innisfree Green Tea Cleansing Foam

Cik iena suka Tekstur lembut halus dan berbusa cleansing foam ini. Apabila selesai mencuci wajah, wajah terasa segar dan bersih . Terasa kekototan pada wajah hilang dan wajah tidak berminyak
serta kulit menjadi lembut dan lembab.

Haruman nya juga sangat wangi dan menenangan. Cleansing foam ini sesuai untuk kulit kombinasi ke berminyak.

Rating :

10/10




2.  Beuins Nutrient Emulsion Skin



Wrinkle improvementwhitening 5-Free: Paraben, Triethanolamine, Minyak mineral, Benzophenone, Sulfate Emulsi + toner yang sangat pekat memberikan kesan emulsi dan toner serentak.

Ia menjadikan kulit berasa lembut dengan merapikan tekstur kulit dan dengan memberikan kelembapan dan nutrisi yang banyak buat kulit. Bahan-bahan seperti adenosin, niacinamide, peptida dan ekstrak calendula dapat memberikan kulit yang sihat.


Beuins Nutrient Emulsion Skin

Cara Penggunaan :


Gunakan selepas mencuci muka pada waktu pagi dan pada waktu malam. Secara merata gunakan jumlah yang sesuai di seluruh muka.

Kandungan :

Purified water, Dipropylene Glycol, Glycerin, Octyldodecanol, Niacinamide, Butylene Glycol, Betaine, Cyclomethicone, Dimethicone, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, crylates/C10-3- Alkyl Acrylate Crosspolymer, Tromethamine, Calendula Officinalis Flower Extract, Adenosine, Disodium EDTA, Isopropyl Myristate, Linalool, Linalyl Acetate, ,Sodium Hyaluronate, Coumarin, Geraniol, Oligopeptide, Oligopeptide-6, Hydrogenated Lecithin, Soybean Oil , Sodium Oleate, Phenoxyethanol


Review Beuins Nutrient Emulsion Skin

Cik iena suka haruman yang lembut dan harum. Tekstur yang lembut untuk di aplikasikan di wajah serta mudah meresap. Membuatkan kulit berasa sangat lembab dan lembut serta sejuk seolah kulit bayi.

Rating :

9/10


3. 3CE Back To Baby Pore Velvet Primer


Bagi yang mengalami masalah pori-pori terbuka anda boleh Kurangkan penampilan liang pori terbuka mahupun parut kecacatan dengan asas primer ini. Ia dapat menutupi masalah tersebut secara sekata serta ianya mampu menghilangkan minyak yang berlebihan pada wajah dan meninggalkan kesan kanvas licinpada wajah anda. Formula serbuk sutera mampu mengekalkankelembapan kulit.

3CE Back To Baby Pore Velvet Primer
3CE Back To Baby Pore Velvet Primer

Cara Penggunaan :

 Selepas mencuci wajah serta mengaplikasikan toner mahupun krim penjagaan wajah yang lain. Gunakan Primer ini sebagai asas solekan.

Review 3CE Back To Baby Pore Velvet Primer

Cik iena suka Baby Pore Velvet Primer ni kerana kulit kita akan kelihatan sangat halus mulus seperti bayi. Kulit kelihatan matte dan tidak berminyak . Sesuai juga untuk anda yang mempunyai kulit berminyak kerana tekstur kulit anda akan menjadi matte . Liang-liang pori juga akan tertutup seperti kanvas licin dimana ianya juga menaikkan lagi seri wajah anda dengan kelihatan sangat flawless.

Cik iena sangat suka cuma ianya kecil sangat. Kalau ada yang besar mesti seronok. Memang tak rugi beli.



Rating :

10/10


4. Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX


Natural 100 Mineral Sunkill RX adalah  serbuk mineral pelindung matahari yang mempunyai fungsi  perlindungan SPF42 PA ++. Ia mengandungi 10 organik, 100% mineral semulajadi yang juga sesuai untuk kulit sensitif! Manfaat utama nya adalah ianya bebas minyak  dan produk ia juga merupakan produk bebas kimia yang sesuai digunakan untuk anda semua bagi  mendapatkan 100% khasiat serbuk matahari mineral semulajadi.

Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX
Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX


Cara Penggunaan :


Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX


Review Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX

 

Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX
Max Clinic Catrin Natural 100 Mineral Sunkill RX

 

Cik iena suka loose powder ini ini kerana ianya mudah dipakai berbanding loose powder yang lain dimana ada diantara loose powder yang tidak didatangkan dengan sponge dan  cermin. Berbeza dengan Natural 100 Mineral Sunkill RX ianya di datangkan dengan sponge serta cermin dan cara pemakaiannya juga sangat mudah.

Tiada lagi masalah loose powder atau bedak tabur yang berterabur. Sama seperti loose powder lain anda perlu dap dap untuk mendapatkan kesan yang cantik , sekata serta tahan lama. Semakin lama anda dap dap semain ia meresap sekata pada wajah.




Rating :

8/10


5. Aritaum Mono Eyes Eyeshadow


Advanced Mono Eyes generasi kedua dengan warna yang lebih baik dan tiga tekstur yang berbeza: Matte, Shimmer, Glitter .

Aritaum Mono Eyes Eyeshadow bertekstur matte berwarna Coral Squeeze ini mempunyai tiga kegunaan iaitu sebagai pembayang mata, pemerah pipi serta shading.


Aritaum Mono Eyes Eyeshadow
Aritaum Mono Eyes Eyeshadow

Cara Penggunaan : 


Oleskan Mono Eyes pada kelopak mata sebagai pembayang mata . Warna Coral Squeeze ini juga boleh di gunakan sebagai shading dan blusher.


Kandungan :


TALC,MICA,NYLON-12,SILICA,POLYMETHYL METHACRYLATE,TITANIUM DIOXIDE (CI 77891),OCTYLDODECYL STEAROYL STEARATE,PENTAERYTHRITYL TETRAETHYLHEXANOATE,YELLOW 6 LAKE (CI 15985),YELLOW 5 LAKE (CI 19140),ETHYLENE/ACRYLIC ACID COPOLYMER,ISOSTEARIC ACID,POLYETHYLENE,CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE,PHENYL TRIMETHICONE,POLYBUTENE,CETYL ETHYLHEXANOATE,1,2-HEXANEDIOL,RED 7 LAKE (CI 15850),METHICONE,GLYCERYL CAPRYLATE,IRON OXIDES (CI 77491),PTFE,HYDROGENATED LECITHIN,AMINOPROPYL DIMETHICONE,POLYMETHYLSILSESQUIOXANE,ALUMINA,TIN OXIDE


Review Aritaum Mono Eyes Eyeshadow


Cik iena suka Mono Eyes kerana ianya mempunyai tiga kegunaan iaitu sebagai pembayang mata, pemerah pipi dan juga shading. Sangat jimat dan mudah kerana tidak perlu bawa banyak barangan mekap jika travel. Hanya menggunakan Mono Eyes ini untuk tiga kegunaan.

Untung penggemar warna terang dan striking cik iena gunakan Mono Eyes berwarna Coral Squeeze ini untuk solekan ringkas ke pejabat.



Rating :


7/10

6. Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint (RD307 Watermelon Red)


Ia merupakan fresh lip satin yang menggunakan Warna terang dan indah seperti buah buah.
Ramuannya kaya dengan vitamin dan bahan pelembab dalam ekstrak buah delima dan limau gedang .
Ianya  menyerap dengan cepat dan mampu mengekalkan kelembapan bibir ianya juga tahan lama

Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint
Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint

 

Cara Penggunaan :


Oleskan segel tint di bibir pada bahagian tengah dan perlahan-lahan perlahan ke luar bibir dari dalam ke luar bibir.

Kandungan : 


Water, Glyceryl Polymethacrylate, Glycerin, Propanediol, Trehalose, Pentylene Glycol, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/vp Copolymer, Polysorbate 20, Tromethamine, Polyacrylate-13, Titanium Dioxide (Ci 77891), Polyisobutene, Dehydroacetic Acid, Fragrance, Sapindus Trifoliatus Fruit Extract, Red 27 (Ci 45410), Yellow 6 (Ci 15985), Silica, Red 33 (Ci 17200), Alumina


Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint
Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint


Review Etude House Dear Darling Ice-Cream Water Gel Tint (RD307 Watermelon Red)


Cik iena suka tekstur dan rasa gel tint ini . Sejujurnya banyak kali cik iena makan lip tint ni. Rasa manis mellon . Warna yang dihasil juga nampak semulajadi serta ianya tahan lama. 

Untuk menghasilkan warna yang cantik. Lakukan shading pada bahagian luar bibir dimana cik iena gemar memakai lipstick bewarna lembut di bahagian luar bibir kemudian cik iena oleskan lip tint ini pada bahagian dalam bibir. Bibir anda akan kelihatan mungil :)



Rating :

8/10


7. Pure Smile Art Point Pack



Pure Smile Art Point Pack  mempunyai 2 keping topeng wajah yang sangat comel dan berwarna-warni. Ia mempunyai kolagen, asid hyaluronik, ekstrak plasenta. Ia berbau sangat manis dan  berbau buah.Sesuai digunakan bersama teman untuk melakukan rawatan kulit sambil bergembira.


 Pure Smile Art Point Pack
Pure Smile Art Point Pack

Cara Penggunaan :

Cuci wajah sehingga bersih, selepas mencuci anda boleh juga mamakai toner anda dan Keluarkan lapisan topeng dari pek, bentuk dan letakkan pada bahagian-bahagian diwajah anda yang ingin anda lembabkan. Biarkan selama 5-10 minit.

Kandungan :

 Vitamin E, Collagen dan Hyaluronic Acid dan bahan pelembab lain.

Pure Smile Art Point Pack


Review Pure Smile Art Point Pack


Cik iena haruman manis segar dari Pure Smile Art Point Pack ini. Sudah tentu rasa comel bila memakai face mask ini kerana ianya sangat comel. Cik iena sangat suka kesannya. Selepas menganggalkan mask. Kulit terasa sangat lembab dan lembut.
 



Rating :
10/10


8. Dr. Mind Apot Red Mask


Dr. Mind Apot Red Mask adalah hadiah percuma dalam Althea 'Born This Way'  Beauty Box ini.
Ianya berfungsi untuk merehatkan kulit dan membantu mengimbangi minyak kulit untuk memastikan kulit yang sihat.


Dr. Mind Apot Red Mask
Dr. Mind Apot Red Mask

Cara Penggunaan :

Cuci wajah sehingga bersih, selepas mencuci anda boleh juga mamakai toner anda dan keluarkan topeng ini serta letak di wajah secara sepenuhnya. Biarkan selama 5-10 minit.


Review Dr. Mind Apot Red Mask

Cik iena yang merupakan pencita face mask sememangnya akan menyukai mask ini. Rasa bersih, segar lembut kulit selepas menggunakannya.

Rating :

10/10



Review Althea 'Born This Way' Beauty Box
Review Althea 'Born This Way' Beauty Box


 Menarik kan  Althea 'Born This Way' Beauty Box  . Harganya juga sangat murah untuk kesemua barangan bersaiz asal ini. TErdapat 7 Produk bersaiz asal di dalam box ini dengan percuma satu Dr. Mind Apot Red Mask.





Untuk mendapatkan Born This Way Beauty Box ini sila layari  http://my.althea.kr/born-this-way-box (iena buang link sebab dah takde promo ni..korang boleh tengok main page https://my.althea.kr?afmc=ienaeliena)
Selain Born This Way Beauty Box ini anda juga boleh mendapatkan Beauty Box yang lain di http://my.althea.kr/althea-box 

Untuk Maklumat Lanjut Layari


Website : http://my.althea.kr
Facebook : Althea
Instagram :  @altheakorea
Youtube : https://www.youtube.com/c/AltheaKoreaTV
Blog : http://blog.althea.kr/




2 comments:

  1. Best kan Althea... Beronok2 kita lepasni .. Hihi

    ReplyDelete
  2. nice review sis :D suka sangat dengan Althea !
    Jemput join sis harap sudi
    http://mellyacrayola.blogspot.com/2017/09/first-beauty-box-giveaway-by-us-with.html

    ReplyDelete

Facebook Comment

Related Posts :

Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve