Grab The Promo
Grab The Promo
Grab The Promo
Showing posts with label blogger event. Show all posts
Showing posts with label blogger event. Show all posts

Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan





Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan

Beberapa minggu yang lepas cik iena berkesempatan meluangkan masa bersama rakan blogger dan Pakar Dermatologi serta Pakar Bedah Pemindahan Rambut iaitu Dr Ruban Nathan di Klinik beliau yang terletak ni Menara UOA Bangsar.


Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan

Kehadiran para bloggers di sambut baik oleh pihak Dr Ruban Nathan. Selain memberi penerangan tentang servis-servis yang di tawarkan terutamanya tentang pemindahan rambut (Hair Transplant) , kami juga dibawa melawat kawasan sekitar Klinik untuk melihat sendiri peralatan peralatan yang di gunakan di Klinik Tersebut .


Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau
Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau

Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau
Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau
Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau
ehh tuan punya blog nak selfie sambil sambil Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau

Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau
Dr Ruban menunjukkan sebahagian dari peralatan yang di gunakan di klinik beliau
Dr Ruban Nathan merupakan seorang Doktor yang sangat peramah dan mudah mesra serta suka berkongsi pengalaman. Terdapat pelbagai perkara yang kami belajar dari perkongsian Dr Ruban Nathan . Sebelum cik iena meneruskan tentang Servis-servis yang di tawarkan disini terutama Hair Transplant, terlabih dahulu cik iena perkenalkan siapa Dr Ruban Nathan.

Dr. Ruban Satkuna Nathan
Dr. Ruban Satkuna Nathan

Dr. Ruban Satkuna Nathan

  • MBBCh (Ire) FRCP (UK) DipDermSc (UK) FAAD (USA) A.M. (Mal)
  • Diplomate of The American Board of Laser Surgery
  • Dermatologist - Derm & Laser Surgeon - STD Specialist
  • ISHRS - International Society for Hair Restoration Surgery
  • AAHRS - Asian Association Hair Restoration Surgeons
  •     Honorary member of the Harley Street Group International
  •        
  •     Member – ISHRS - International Society Hair Restoration Surgery
  •        
  •     Member AAHRS – Asian Association of Hair Restoration Surgeons



2010 - Member of Asian Association of Hair Restoration Surgeons
2006 – FRCP(UK) – Fellow of the Royal College of Physicians (Edin)
2005 – Member of the Academy of Medicine Malaysia
2004 – Diplomate of the American Board of Laser Surgery
1995 – Diploma in Dermatological Sciences (Cardiff)
1994 – MRCP(UK ) - Member of the Royal College of Physicians (Edin)
1989 – MBBCh - Royal College of Surgeons in Ireland (National University of Ireland)
Since 1996

  • - co-director of the Nathan Skin & Laser Centre, KL, MALAYSIA.
  • - Consultant Dermatologist Pantai Cheras Medical Centre
  • - Visiting Consultant Assunta Hospital
  • - Visiting Consultant Sunway Medical Centre 

Untuk Mengetahui Lebih Lanjut tentang Dr Ruban Nathan sila layari  http://drruban.com/doctors-cv.html



Dr Ruban Sedang menerangkan tentang Hair Transplant
Dr Ruban Sedang menerangkan tentang Hair Transplant



   
Antara topik utama yang menjadi perbincangan kami adalah mengenai  Hair Transplant  . Secara umumnya ramai di kalangan kita yang mengalami masalah keguguran rambut . Begitu juga dengan cik iena. Walaubagaimanapu rambut gugur itu adalah normal . Cuma jika jumlah rambut gugur yang terlalu banyak dan menyebabkan kebotakan perlu diatasi  Khususnya buat Lelaki dan juga wanita yang tidak bertudung . Tidak kurang juga buat wanita yang bertudung, anda juga perlu menjaga rambut anda untuk suami anda tak gitu :)



Kebanyakan kita suka mengambil jalan mudah dengan mengambil ubat-ubatan yang di jual yang belum tentu menjaminkan kesan yang bagus . Ramai juga diantara kita tertipu dengan perkhidmatan-perkhidmatan yang menawarkan servis rawatan rambut yang menjanjikan bahawa rambut anda akan tumbuh lebat dan cantik tetapi malangnya itu hanyalah omongan kosong.

Cik iena kerap mendengar rakan-rakan menyatakan tentang Yun Nam Hair
Care yang dikatakan tidak mampu menyelesaikan masalah mereka. Segala iklan yang keluar hanya testimoni yang berjaya . Tidak semua diantara kita sesuai dengan ubat-ubatan atau rawatan yang di berikan . Ramai juga diantara kenalan yang tidak berjaya mendapatkan hasil yang di inginkan setelah membuat rawatan di Yun Nam .


Hasil daripada penerangan dari  Dr Ruban Nathan disini cik iena ingin mencadangkan kepada rakan-rakan mahupun anda yang membaca nukilan cik iena ini adalah lebih baik jika anda melakukan proses pemindahan rambut yang mana ianya akan menggunakan rambut asal anda sendiri yang dipindahkan ke bahagian rambut yang botak. Ia nya pasti akan membuahkan hasil jika dibandingkan dengan rawatan-rawatan lain yang menggunakan herba atau sebagainya yang mana tidak menjanjikan 100% hasil yang anda iginkan.

Okay jom baca tentang pemindahan rambut atau Hair Transplant ni.


Hair Transplant Surgery


Hair Transplant adalah suatu teknik pemindahan rambut dari kawasan rambut yang lebat ke kawasan rambut yang mengalami kebotakan dari orang yang sama. Pada umumnya kawasan kepala yang berambut paling lebat dan relatif yang tidak mengalami proses kebotakan adalah bahagian belakang, bahagian tersebut sentiasa dijadikan sebagai penderma rambut untuk proses Hair Transplant ini . Kaedah pemindahan dilakukan dengan teknik mini-micrograft atau follicular unit transplantation, sehingga hasil akhir selepas rambut tumbuh akan sangat mendekati semulajadi / natural.








1. Mengapa keguguran rambut berlaku?

Selain daripada bentuk genetik atau lazim, terdapat sebab-sebab autoimun iaitu Alopecia Areata dan Lupus.

Berjangkit menyebabkan seperti Kerion / jangkitan kulat dan yang berkaitan dengan negeri-negeri penyakit seperti Anemia, gangguan tiroid seperti Hipertiroidisme / Hypothyroidism, Kemoterapi, pos kehamilan atau pos berjangkit (seperti denggi) yang dikenali sebagai Telogen Effluvium dan Sindrom Ovari Polycystic.

2. Adakah terdapat sebarang faktor risiko lain yang perlu dilihat?


Faktor faktor lain termasuk lah faktor-faktor gaya hidup seperti merokok, tekanan, kurang senaman dan masalah dengan tidur



3. Apakah pilihan rawatan yang sama untuk alopecia?


Ubat seperti Finasteride adalah ubat oral yang amat berkesan untuk menghalang terjadinya alopecia.
Di samping itu Minoxidil sangat berguna . Tambahan pula, sudah menjadi kelaziman bagi kita untuk menngambil  makanan tambahan Biotin dan Zink. Tetapi adalah di nasihatkan untuk berunding dengan doktor kulit atau Transplant pakar bedah rambut sebelum mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan.


4. Bagaimana keberkesanan  makanan tambahan (supplements) dan ubat dalam merawat keadaan ini?


Ubat berfungsi dengan baik - Finasteride mengekalkan folikel yang sedia ada dan meningkatkan ketumpatan juga. Makanan tambahan (supplements) belum dikaji kesannya tetapi di cadangkan untuk mengambil Biotin atau zinc.

5. Di dalam keadaan tertentu, adakah seseorang  akan disyorkan untuk menjalani pemindahan rambut?


Pemindahan rambut adalah perlu bagi mereka yang mengalami masalah  botak  dan mempunyai  kawasan penderma baik pada bahagian rambutnya, janggut mahupun bulu dada (rambut biasanya dituai di belakang kulit kepala). Walaupun kawasan penderma adalah kekurangan, janggut atau kawasan dada kini boleh digunakan sebagai kawasan penderma juga.

Rambut yang  hilang dari peristiwa trauma, seperti terbakar atau kemalangan kenderaan motor boleh dipindahkan juga. Sesetengah lelaki dan wanita sering meminta pemindahan kosmetik untuk meningkatkan ketumpatan kening mereka atau membuat janggut atau goatee. Ini juga akan menghasilkan keputusan yang baik juga.


6. Apa yang seseorang boleh harapkan dari satu  sesi pemindahan rambut? Jelaskan mengenai proses dan juga  kos purata rawatan ?


Prosedur ini dilakukan sepenuhnya di dalam keadaan anda di bius.

Pertama sekali,  kawasan penderma akan dituai. Ini mengambil masa 30 minit ke beberapa jam bergantung sama ada ia adalah dengan Follicular Unit Transplantation (FUT) atau Follicular Unit Pengekstrakan (FUE).

Jika dilakukan dengan proses  FUE, seluruh kulit kepala akan dicukur sebelum memulakan pemindahan prosedur pembedahan.

Sebaliknya jika dilakukan dengan proses FUT, hanya jalur minimum dituai dan pesakit boleh kembali bekerja lebih cepat, seperti dalam beberapa hari.

Graph cantuman tersebut di sediakan dan disimpan dalam plat sejuk. Selepas bius diberikan pada kawasan penerima pada bahagian atas kulit kepala, kawasan atau belahan yang dicipta untuk cantuman rambut berkenaan akan dimasukkan rambut oleh  pasukan jururawat pemindahan. Proses ini mungkin mengambil masa beberapa jam bergantung kepada kepakaran pasukan dan bilangan cantuman.
Kos rawatan ini bergantung kepada perundingan.


7. Apakah salah faham yang biasa mengenai Hair Transplant ini yang mungkin menghalang orang daripada menjalani prosedur ini?


Salah faham timbul kerana ada yang menyangkakan bahawa proses ini menyakitkantetapi ianya adalah sebaliknya kerana sesiapa yang menjalani prosuder ini sudah pastinya akan di bius. Selain itu ada juga yang membayangkan parut yang lebih buruk daripada yang sebenarnya. Semua yang anda perlukan adalah sekitar 1 cm panjang rambut untuk menutupinya.

8. Apakah nasihat untuk individu yang bergelut dengan alopecia?


Jangan menganggap terapi lain yang belum lagi di buktikan oleh kajian yang ianya boleh di percayai dan jangan buang masa berharga serta wang ringgit anda ke pusat yang bukan merupakan medical hair theraphy atau spa sebaliknya pergi ke Medicah hair Theraphy centre yang sepatutnya untuk mengatasi masalah anda.

Untuk pengetahuan anda makanan tambahan atau supplements hanya sekadar terapi sahaja sebaliknya pemindahan rambut atau hair transplant terbukti berjaya. Dengan rambut yang akan bertahan seumur hidup!



before and after - hair transplant
before and after - hair transplant

before and after - hair transplant
before and after - hair transplant



Hair Graft_1
Hair Graft_1

before and after - hair transplant
before and after - hair transplant



Okay anda dah baca mengenai Hair Transplant kan. Jadi kepada anda yang mempunyai masalah rambut botak boleh lah berkunjung ke Klinik Dr Ruban Nathan. Selain rambut, anda juga boleh membuat hair transplant pada janggut, bulu dada dan kawasan-kawasan yang anda inginkan rambut/bulu tumbuh. Untuk pengetahuan anda ada dikalangan artis yang hadir ke klinik tersebut untuk mendapatkan Jambang yang awesome. Ouh nama Artis kami tak boleh nak dedahkan . Maaf ya.

Selain daripada jambang atau janggut. Ada juga kaum lelaki yang meminta untuk membuat rambut ala-ala artis korea dan sebagainya. Semuanya bisa di atur tau. Sebelum menanam rambut Doktor terlebih dahulu akan melukis bentuk rambut yang pelanggan mahukan.  Rambut yang di tanam juga sangat kemas dan tidak menampakkan ianya rambut yang di tanam. Ia di tanam secara teliti agar nampak semulajadi.


Selain daripada hair Transplant terdapat banyak lagi perkhidmatan lain di sini diantaranya Laser Hair Removal  , Vitiligo, Co2 Fractional Laser Resurfacing .


Co2 Fractional Laser Resurfacing
Co2 Fractional Laser Resurfacing

Laser Hair Removal
Laser Hair Removal

Vitiligo
Vitiligo

 servis yang di sediakan oleh klinik Dr Ruban

Banyak juga servis yang di sediakan oleh klinik Dr Ruban ni tau . Selain daripada itu kami juga berkesempatan melihat sendiri Dr Ruban membuang lipoma pada badan salah seorang blogger yang turut serta . 

Untuk pengetahuan anda Lipoma adalah benjolan lemak yang tumbuh secara lambat di antara kulit dan lapisan otot. Lipoma bisa bergerak atau bergeser jika ditekan dengan jari secara perlahan-lahan dan terasa lunak. Ketika ditekan, lipoma biasanya tidak menyebabkan rasa sakit.

Okay jemput tonton video ni ye, secara lansung cik iena rakam tau. Depan mata hehe


Nampaknya ramai juga berminat lihat video macam ni kan, total view mencecah 32,000. Wah banyak juga tu terkejut cik iena. Mesti ramai yang tak tau kan benjolan-benjolan di tubuh badan kita tu sebenarnya mengandungi lemak yang mana ianya kelihatan seperti nanah apabila di buang. Eee yewww geli tau. Siapa yang ada masalah Lipoma ni pun boleh datang Klinik Dr Ruban Tau :)

iena tak sabar nak pergi klinik Dr Rubans nak buat Co2 Fractional Laser Resurfacing. Nanti iena kongsi pengalamamn iena pulak untuk Co2 Fractional Laser Resurfacing tau
(^_~)



Gambar Cik iena dan rakan blogger di Klinik Dr Ruban :)


Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
Cik iena bersama Dr Ruban.


Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
Bersama rakan blogger Dilla dan ayue

Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
Bersama rakan blogger , dilla

Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
ehhhh cik iena nak possing depan klinik :)

Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
ahahah tuan empunya blog memang suka possing, possing kat dalam klinik pulak :)

Bloggers Evening with Esteemed Dermatologist and Hair Transplant Surgeon - Dr. Ruban Nathan
ehh wefie dengan ayue dan dilla pulak






Untuk Maklumat Lanjut Sila Layari 


Atau anda boleh datang terus ke Klinik

Dr. Ruban's Skin & Hair Clinic

(+ Nathan Skin Clinic)


Unit 2-3A & 2-5 Level 2
Menara UOA Bangsar
No 5, Jalan Bangsar Utama 1
59000 Kuala Lumpur

Tel : 03-22840557, 03-22822388
Fax : +603 - 2092 5008
email : info@drruban.com


Pantai Cheras Medical Centre


Suite #7, Consultants floor, grd flr
No 1 Jalan 1/96a, 56100 Kuala Lumpur
Tel : 03-9145 2888


Sunway Medical Centre

5th floor OPD,
Jalan Lagoon Selatan, Bandar Sunway,
46150 Petaling Jaya, Selangor
Tel : 03-7491 1472


Waktu urusniaga

Waktu urusniaga
Waktu urusniaga


Thinking of a Quick Instant cover up for your bald spots and receding hairline?

Worry no more! Toppik is Here ! 


Toppik Hair Building Fibers – Full head of hair in only 30 seconds! 


Toppik Hair Building Fibers







There are many reasons to hair loss. Here is your one-stop solution to cover it up! While waiting for your hair to grow, use Toppik to not let your thinning hair show! (Suitable for hair post hair transplant concealing while waiting for hair to grow)

Toppik Hair Building Fibers

Toppik Hair Building Fibers


These fibers are natural, ultralight keratin microfibers. Toppik Hair Building Fibers are charged with electrostatic energy due to advanced Nano technology to provide strong magnetic attraction to your hair. The fibers will stay on your hair all day! Not only that, each fiber is unique which means your hair will look naturally thick after application.
Toppik Hair Building Fibers
Toppik Hair Building Fibers



Toppik Hair Building Fibers




Just apply and go!


It’s no longer just a dream to have a full head of hair. But in only 30 seconds? That’s quick! Just pour the fibers onto thinning areas, and you will instantly get fuller and thicker hair. Since Toppik Hair Building Fibers are made of organic keratin, the same protein found in human hair, they are hypoallergenic and do not cause itchiness or dryness at all! This is because no harmful chemicals or additives are added. Worry no more, Toppik Hair Building Fibers are suitable for all hair types! We even have a range of colours to choose from for different coloured hair.

Toppik Hair Building Fibers

Convenient for daily use


Toppik Hair Building Fibers are safe and easy to use daily, they are even compatible with other hair products as well! So, you do not have to worry, they won’t interfere your usual hairstyling/hair loss treatment routine. Toppik Hair Building Fibers resist wind, rain and perspiration for the whole day. They will not produce any stain on your clothes; they are easily washable with shampoo.


Toppik Hair Building Fibers







Today is the day to try Toppik! Visit https://toppikmalaysia.com/shop/ to see all our hair building products, and discover what we have to offer. For further enquiries, please check out Toppik Malaysia’s FAQ page at https://toppikmalaysia.com/faq/. Follow us for more information on promotions!

Official Website: toppikmalaysia.com
Facebook/Instagram/Youtube: toppikmalaysia

Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh


Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh


Pada minggu lepas 7 febuari 2016 cik iena telah di jemput ke Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh yang bertempat di Hotel Sani Kuala Lumpur. Turut serta beberapa rakan blogger yang sama-sama memeriahkan majlis ini. Kami di undang khas bagi mewakili +Hai Blogger! Official .



Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh


Jutaan terima kasih di ucapkan diatas undangan dan penghargaan terutama sekali buat founder Ilham Qaseh  serta Founder Hai Blogger iaitu Halim .






Glamnite with QisloversGlamnite with Qislovers Ilham Qaseh Ilham Qaseh
ucapan daripada pengasas Ilham Qaseh iaitu Puan Rosnizan Nawi

Acara di mulakan dengan ucapan daripada pengasas Ilham Qaseh iaitu Puan Rosnizan Nawi, Majlis ini diadakan bagi meraikan ahli keluarga besar Ilham Qasih yang bertungkus lumus mempromosi serta menjual tudung-tudung berjenama Ilham Qaseh sehingga ianya mendapat tempat di Hati Rakyat Malaysia Khususnya buat peminat Hijabista yang menggemarkan tudung yang trendy dan stylo.

Seterusnya turut diadakan pertunjukan fashion koleksi tudung daripada Ilham Qaseh. Majlis turut meraikan para agen dan stokies yang telah mencapai target jualan yang memberangsangkan. Selain daripada itu juga terdapat juga cabutan bertuah yang di berikan kepada para hadirin. Cik iena turut menjadi salah seorang yang bertuah pada malam tersebut.


 
Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
Cik iena dapat cabutan bertuah  lavender coconut body scrub dari

@beautyjuicebyamina

Majlis seperti ini amat sesuai diadakan bagi meraikan usaha dan titik peluh pekerja-pekerja, agen-agen serta stokies supaya dapat membakar semangat mereka lagi bagi terus mempromosi sesuatu produk. Ianya untuk menghargai jasa dan keringat mereka diatas usaha-usaha mereka selama ini. Hadiah-hadiah yang di beri kepada agen mahupun stokis yang dapat mencapai target jualan juga dapat memberikan semangat lagi buat mereka.

Memang seronok kan kalau orang hargai kita. Cik iena pun suka macam ni. Bagus Ilham Qaseh, semoga terus maju dan success di masa hadapan nanti.


GAMBAR DI SEPANJANG MAJLIS



Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
cik iena bersama founder Ilham Qaseh Puan Rosnizan Nawi



Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
cik iena bersama founder Ilham Qaseh Puan Rosnizan Nawi



Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
cik iena brsama rakan Make up Artist , MAria


Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
cik iena bersama blogger Dilla

Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
Antara rakan blogger yang turut sama memeriah kan majlis


Glamnite with Qislovers Ilham Qaseh
Fashion & Beauty Blogger yang awesome gituh :)


Facebook :Ilham Qaseh
Instagram :  @ilhamqasehofficial


Kredit Gambar kepada : www.mohdzarin.com







iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Salina'z Herbs


Salina'z Herbs


Salina'z Herbs  atau lebih dikenali dengan nama Salinaz Beauty merupakan syarikat bumi putera yang menawarkan pelbagai rangkaian produk kesihatan  dan kecantikan dalaman dan luaran untuk wanita dan lelaki. Beroperasi sejak  tahun 2017. Salina’z Herbs adalah salah satu syarikat bumiputra yang masih berdiri kukuh dalam bidang pengusahaan produk kecantikan wanita dan keluarga. 


Salina’z Herbs adalah satu satunya kedai Jamu yang telah beroperasi di Pusat Membeli Belah Alamanda Putrajaya sejak syarikat Salina’z Herbs ditubuhkan sehinggalah ke hari ini. Walaupun ramai peniaga yang telah silih bertukar ganti, namun dari sinilah Salina’z Herbs telah berjaya membina dan mengembangkan perniagaan mereka.


K08, Lower Ground, South Area Alamanda hopping Centre
Kiosk Salina'z Herb K08, Lower Ground, South Area
Alamanda hopping Centre. Berhadapan Vincci


Bagi warga Putrajaya, kedai jamu Salina’z Beauty adalah kedai jamu yang dapat memberi kemudahan kepada mereka untuk mencari produk penjagaan dan kecantikan diri.
Antara produk produk yang mendapat sambutan yang mengalakkan dari pengguna adalah  Perfect White Slym (minuman tambahan Kolagen) Slimax White Cafe (kopi), Corong Resdung, Minyak Kelapa Dara, Mandian Mujarab serta  Pencuci Wanita.

Pelbagai rangkaian produk yang di tawarkan oleh Salina'z Herbs
Pelbagai rangkaian produk yang di tawarkan oleh Salina'z Herbs


Selain dari produk yang bermutu tinggi, harga yang ditawarkan juga adalah serendah dari RM 19.90 sehingga RM 150.00.  Produk produk keluaran Salina’z Beauty adalah produk yang dihasilkan dari ramuan semulajadi dan kaya dengan pelbagai ramuan herba asli yang dijamin halal dan selamat digunakan untuk wanita dari semua peringkat umur.


Salina'z Herbs


Salina’z Herbs sentiasa memantau dan memastikan produk keluaran syarikat mereka bermutu tinggi, selamat digunakan dan mendapat kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia). Pihak pengurusan juga sentiasa mengiatkan aktiviti promosi produk dari masa ke semasa melalui media cetak, media elektronik dan juga media sosial.
Bermula dengan hanya satu produk pada tahun 2007, kini Salina’z Herbs telah mempunyai lebih dari 15 produk dibawah jenama Salina’z Herbs.

Bloggers Day Bersama Salina'z Herbs


Baru-baru ini cik iena bersama rakan blogger yang lain telah di jemput untuk menyertai sesi perjumpaan bersama Salina'z Herbs . Di mana ketika ini kami di beri penerangan mengenai produk-produk yang di tawarkakn oleh Salina'z Herbs.


Bersama pengasas Salina Herbs Puan Nor Salina
Bersama pengasas Salina Herbs Puan Nor Salina, terima kasih cik iena dapat tempat kedua untuk contest bergambar bersama produk salina'z herb beserta slogan yang menarik :)

Puan Nor Salina selaku pengasas Salina'z Herb sendiri turun padang untuk sesi bersama blogger ini. Sikap Puan Nor Salina yang sangat peramah dan mudah di dekati lagi memudahkan para blogger bersoal jawab mengenai produk-produk Salina'z Herb

Puan Nor Salina  pengasas Salina'z Herb
Puan Nor Salina  pengasas Salina'z Herb



Puan Nor Salina  pengasas Salina'z Herb bersama adik dan anak lelaki beliau yang merupakan pengamal PERFECT WHITE SLIM
Puan Nor Salina  pengasas Salina'z Herb bersama adik dan anak lelaki beliau yang merupakan pengamal PERFECT WHITE SLIM


Gambar diatas merupakan gambar Puan Nor Salina bersama adik perempuan dan anak lelaki beliau yang mengamalkan Perfect White Slim . Dari pandangan mata depan-depan secara lansung gituh. Kulit adik Puan Nor Salina sangat cantik putih gebu. Rasa nak cubit-cubit je pipi dia tau. Pada masa tersebut pun dia datang tanpa make up. Kulit dia memang cantik. Jeles cik iena okay.Anak lelaki Puan Nor Salina pun kulit bersih tiada jerawat. Aha jarang lelaki kulit gebus ni. Tak semestinya perempuan je perlu tampil cantik menawan. Lelaki pun perlu juga tau.  Barulah awek tengok sikit  lalalalalaaaaa.






Salina'z Herbs
ahaa belakang tu rakan blogger yg selalu dgn cik iena pergi event (Rafzan Tomomi). sebab kami berdua biasa pergi naek public transport je. Dua-dua dah paham kalau ade event akan roger-roger untuk pergi sekali. So pada yang selalu ingat cik iena sombong taknak pergi event yang korang ajak tu ke maaf banyak2. Cik iena mmg pergi mana-mana event naek public transport. So cik iena kene pilih tempat dan kalau ada kawan yang boleh pergi sekali baru cik ienaa pergi. Tapi event kali ni cik iena tumpang new blogger comel ni tau, terima kasih banyak2 dilla tumpang kan kami yg comel lagi ceria lalalallala
ehh terima kasih founder hai blogger Halim  sb arrange kan transportation untuk kami (^_~) memahami sungguh hehe





Salina'z Herbs
cik iena & new blogger comel, ehee ni lah dilla, jemput singgah ke blog dilla http://beautyssleepy.blogspot.my












Diantara Produk yang menarik perhatian cik iena adalah Perfect White Slim dan Slimax White Cafe . Dimana kedua-dua produk ini mempunyai khasiat yang pelbagai.


Perfect White Slym




Perfect White Slym
Perfect White Slym

Kelebihan Perfect White Slym :


  • Mampu mencerahkan kulit dalam masa singkat
  • Menghilangkan bekas parut dan jerawat
  • Merawat buasir dan sembelit
  • Menghapuskan rekahan pada badan
  • Mengurangkan berat badan
  • Menghapuskan toksin dalam badan
  • Menggebukan kulit serta melembabkan
  • Melambatkan proses penuaan dan mengembalikan keremajaan kulit
  • Tiada kesan sampingan yang membebankan
  • Membantu menguatkan akar rambut
  • Sesuai digunakan oleh lelaki dan wanita dan juga individu yang mempunyai masalah alergic.



Packaging terbaru Perfect White Slym
Packaging terbaru Perfect White Slym - PWS21


Harga RM 179.00
Harga Promosi : RM 150
Promosi Akhir Tahun 2015 : Beli Dua Percuma Satu
Untuk mengetahui lanjut tentang produk, Klik Perfect White Slym


Slimax White Cafe



slimax white cafe salina'z herb
slimax white cafe salina'z herb


Formulasi dari Garcinia Combogia yang menghalang pembentukan lemak yang berlebihan dan membuatkan fasa kenyang. Membantu melangsingkan badan, merendahkan kolesteral dan mencerahkan kulit. Habbatus Sawda dapat merawat penyakit, masalah rambut, insomnia, mengurangkan sakit-sakit otot dan sendi, juga menambahkan tenaga. 



slimax white cafe salina'z herb
slimax white cafe salina'z herb




Kelebihan Slimax White Cafe



  • Membantu melangsingkan badan
  • Membantu merendahkan kolesterol
  • Membantu mencerahkan kulit
  • Membantu merawat penyakit
  • Membantu masalah rambut
  • Membantu masalah insomnia
  • Membantu mengurangkan sakit sendi & otot
  • Membantu menambah tenaga
Harga : RM 39.90 (15 Sachet)
Klik Slimax White Cafe


Nak bagi tau, Alhamdulillah semasa Bloggers day tersebut cik iena telah memenangi tempat kedua untuk contest yang dilansungkan ketika majlis berjalan. Contest bergambar bersama produk Salina'z herb beserta caption yang menarik. Dan, antara hadiah yang cik iena dapat adalah kedua-dua produk yang cik iena berminat ni (^_~)

Haa yang tu nanti dah habis makan cik iena review okay :)


Selain daripada dua produk diatas, antara produk lain yang di jual di  Salina'z Herbs adalah


Gamat Soap / Sabun gamat





Gamat Soap / Sabun gamat
Gamat Soap / Sabun gamat



Membantu mengurangkan masalah jerawat, resdung dan gatal-gatal muka.
Membersihkan kulit serta melembabkan secara semulajadi. Membersihkan kulit berminyak dan menghalus serta mencerahkan kulit.

Harga : RM 16.90


Sabun gamat ini juga ada di datangkan dengan set krim muka yang lain tau  . 
Harga satu Set RM 69.90 .  Sila klik Set Pencerahan Salina'z Herbs untuk info lanjut


Feminine Wash




Pencuci wanita yang boleh mengembalikan kewanitaan dan merapatkan otot vagina yang longgar selepas bersalin. Membantu mengatasi masalah keputihan, kegatalan dan berbau akibat daripada bakteria. Ia juga mengandungi bahan semulajadi seperti ekstrak akar serapat dan manjakani untuk memelihara keseimbangan pH yang memberi kesegaran dan keselesaan sepanjang hari.


feminine wash salina'z herb
feminine wash salina'z herb

 Khasiat-khasiat Feminine Wash  :


  • Mengembalikan kewanitaan
  • Merapatkan otot vagina yang longgar selepas bersalin
  • Membantu mengatasi masalah keputihan
  • Membantu mengatasi masalah kegatalan
  • Membantu mengatasi masalah berbau akibat daripada bakteria
  • Memelihara keseimbangan pH
  • Memberi kesegaran & keselesaan sepanjang hari








Terdiri daripada jenis perasa iaitu Kenanga dan Strawberi.

Harga : RM 29.90
Untuk info lanjut klik Feminine Wash


Jus Kembali dara



Produk Jus Kembali Dara adalah salah satu produk terlaris dan mendapat tempat di hati wanita. Produk ini bukan sahaja dapat mengekalkan kecantikan dalaman malah juga kecantikan luaran wanita. Telah dilancarkan pada tahun 2014, kini produk Jus Kembali Dara telah dilabel dan diadun dengan teknologi dan formulasi yang terkini bagi memberi manfaat yang maksima kepada pengguna.



Jus Kembali Dara
Cakkkkk kite malu lah.. ehem Jus Kembali Dara gituw tp kite tak kawen lg



Ramuan Jus Kembali Dara ini daripada bahan-bahan asli seperti tumbuhan, daun, akar kayu, buah-buahan, bunga-bungaan asli yang mempunyai khasiat yang tersendiri. Khasiat ramuan tradisi yang terdapat dalam Jus ini  dipercayai mujarab dan berkesan untuk meningkatkan proses imunisasi badan wanita.

Selain dari dapat memberi kesan kepada intimasi wanita ianya juga dapat merawat masalah keputihan, melambatkan proses monopous dan mengurangkan senggugut.


Jus Kembali Dara
Untuk pengetahuan, anak dara pun boleh minum Jus Kembali Dara ni untuk mengtasai masalah keputihan dan juga untuk tenaga yeahhh.. Lepas minum memang akan rasa bertenaga sedikit daripada hari lain. Chewaahhh (^_~)


Kelebihan Jus Kembali Dara


  • Merawat masalah keputihan & haid yang tidak teratur
  • Menaikan tulang punggung & payudara wanita agar lebih montok dan anjal
  • Menyuburkan rahim & peranakkan wanita (baik untuk wanita yang sukar mendapatkan zuriat)
  • Menegang & mencerahkan kulit
  • Melambatkan proses menopaus
  • Memberikan tenaga dalaman wanita
  • meningkatkan sistem imunisasi
  • Mengurangkan senggugut
  • Menambahkan keinginan seksual wanita & mengeratkan hubungan suami isteri
  • Sesuai untuk semua wanita sebelum atau selepas rumahtangga
  • Membantu mengatasi masalah keputihan
  • Mengetat dan mengecutkan rahim (bagi wanita lepas bersalin)
  • Menguatkan otot faraj dan mengetatkan faraj
  • Menambah kolagen dalam badan
  • Mencantikan kulit dan nenaikan seri wajah
  • Membantu menghilangkan bau badan
  • Menyeimbangkan dan mengawal kelembapan vagina
  • Membantu wanita dari dijangkiti penyakit kelamin yang disebabkan oleh jangkitan fungus dan bakteria
 Harga : RM 43.90

Klik Jus Kembali Dara




PUTRI DRINK GOLD  


Diformulasikan dari ramuan semulajadi seperti Pueraria Lobata dan Labisa Pumila (Kacip Fatimah) yang boleh meningkatkan keinginan seksual, kesuburan wanita, keseimbangan hormon dan menambahkan tenaga. Ia juga mengandungi marine Collagen bagi menghilangkan kedutan pada kulit dan mencerahkan kulit agar tampak lebih tegang, cantik dan gebu.


Putri Drink With Collagen Lobata Manjakani
Putri Drink Gold With Collagen Lobata Manjakani

Khasiat-khasiat lain yang ada pada Putri Drink Gold With Collagen Lobata Manjakani

  •  Meningkatkan keinginan seksual
  • Meningkatkan kesuburan wanita
  • Mengimbangi hormon
  • Membantu mencerahkan kulit
  • Menghilangkan kedutan pada kulit
  • Membantu menegangkan kulit
  • Membantu mencantikan & menggebukan kulit
  • Membantu menambah tenaga

Harga : RM 39.90
Klik Putri Drink Gold






Kesemua produk Salina'z Herbs Boleh dibeli secara terus dari Kedai Jamu Salina’z Beauty, kedai kedai jamu terpilih dan boleh dibeli melalui talian Facebook (online).

Banyak lagi produk yang di tawarkan korang boleh tengok website  www.salinazbeauty.com


Okay Nah cik iena belanja gambar selfie selepas event.
Hari ni dah hari ke 4 cik iena minum Perfect White Slym & Slimax White Cafe
Pada sebelah pagi cik iena akan minum  Slimax White Cafe dan sebelah malam cik iena akan minum  Perfect White Slym



Salina'z Herbs
gambar di pejabat, cik iena ke pejabat memang tak make up :) okay ini lah muka tanpa mekap. masa event tempoh hari ada mekap sikit (^_~)



Kedua-duanya mengenyangkan perut tau patut lah boleh kurus . Kepada yang ingin kurus dan dalam masa yang sama ingin kulit cantik gebus gebas boleh lah cuba ya.
Tapi cik iena tak nak kurus. Oleh yang demikian cik iena mesti paksa diri untuk makan walaupun kenyang

Oh ya lupa nak bagi tau , Slimax White Cafe ni cik iena letak di pejabat sebab untuk minum pagi di pejabat manakala Perfect white Slym cik iena hari2 bawa shaker ni je. Isi dua scope PWS dalam tu dan bawa ke office.  Sebelum balik kerja cik iena akan isi air, shake dan minum yeay.
Sebabnya cara pengambilan yang tepat untuk PWS adalah ketika perut kosong atau pun 30 minit sebelum makan.
Haaaaaaa biasanya cik iena balik kerja terus makan. So maka dengan itu cik iena minum sebelum keluar dari pejabat la. 
Tambahan lagi time berjalan tu organ-organ kita bekerja dengan aktif jadi ianya akan lebih menyerap khasiat2 PWS tersebut. 
(^_~)
Ehhh jangan lupa minum air masak banyak-banyak
kalau tak memang takde makna nya makan supplement tu .



Psssssssssstttttttttttttt
cik iena nak bagi tau ni
Untuk jualan akhir tahun ni ade diskaun yang super duper special
Harga Promosi RM150
Beli dua percuma satu
Ahaa jadi nya sebotol PWS berharga RM100 je lah
Jommm beli yukkkk..
Boleh share-share dengan member yang nak cuba tu
Kalau nak beli boleh directly contact salina'z herb atau pun boleh contact cik iena juga ya
(^_~)

Cik iena pun dah beli okay, walaupun dapat haritu tapi nak beli jugak sebab diskaun yang ditawarkan tu sangat berbaloi.




untuk maklumat lanjut sila hubungi salina herbs :

Instagram :   @salinazhrb
no tel : 019-2796949
email : salinazherb@ymail.com

Cawangan Salina Herbs / Salina Beauty

shah alam

No.10 tingkat 1. Alam budiman,
seksyen U10, Shah alam.

Putrajaya

No.26A, tingkat 1, Jalan Diplomatik, Presint 15,
65025 Putrajaya. K03,
Pasar Awam, Presint 16,
Putrajaya.

K08, Lower Ground, South Area
Alamanda hopping Centre
Jalan Alamanda, Presint 1, Putrajaya










iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve