Showing posts with label filem. Show all posts
Showing posts with label filem. Show all posts

Ketahui Cara Beristeri 9 dalam Filem Enjin No.9

Baru-baru ini Cik iena telah berkesempatan untuk menghadiri Majlis Pra-tonton Enjin No 9 . Enjin No 9 merupakan Filem sulung terbitan Rangkaian Melati Production Sdn Bhd,  Ia merupakan filem  bergenre komedi ringan  yang sedang mula ditayangkan diseluruh Malaysia mulai  hari ini 29 Mac 2018.

Rangkaian Melati Production Sdn Bhd merupakan Syarikat yang baru sahaja menapak dalam bidang penerbitan filem tempatanyang mana ianya  dikendalikan oleh pasangan suami isteri, Tengku Azalli Tengku Sulaiman dan juga Muliati Ratna Kasuma.

Filem Enjin No.9


Walaupun usia penubuhannya masih muda, ianya bukanlah satu penghalang bagi mereka menerbitkan sesebuah filem. Sebaliknya, Rangkaian Melati sentiasa mencari peluang dan ruang untuk sebaris dengan syarikat-syarikat penerbitan yang sedia ada.

Untuk pengetahuan Filem Enjin No. 9 ini diarahkan oleh Raja Azmi. Ia merupakan karya Tengku Azalli dibantu oleh Muliati Ratna, memfokuskan kepada nilai seni dan muzik yang popular sekitar tahun 50an sehingga 60an.

Manakala skrip, jalan cerita, lokasi pengambaran, lagu-lagu lama dibuat dan dipilih khusus oleh Tengku Azalli, suami isteri. Filem ini Membariskan pelakon berpengalaman seperti Kazar, Datin Fadilah Mansor, Sharifah Shahira, Abon, Dottie, Qazim Nor, Ayuni Haris dan juga Hafiz Baharl.

Ianya turut menampilkan buat pertama kalinya di layar perak iaitu Tajul Arif dan juga Bila AF yang sebe|um ini dikenali sebagai penyanyi. Lokasi pengambaran telah dijalankan sekitar Pahang & Negeri Sembilan pada Ogos tahun lepas.

Trailer Filem Enjin No 9


Sinopsis Filem Enjin No. 9


Filem Enjin No. 9 ini mengisahkan tentang Pak Leman (Kazar) seorang yang sudah berumur tetapi miang keladi.

Pengalaman beliau yang pernah berkahwin sebanyak 8 kali tidak membuatkan beliau serik untuk berkahwin buat kaIi yang ke-9.


Filem Enjin No.9

Untuk merealisasikan hasratnya itu, Ujang (Tajul) dan juga isteri Ujang, Nora (Ayumi) ditugaskan untuk merisik Wan Limah (Datin Fadhilah Mansor).

Wan Limah merupakan seorang janda yang masih lawa. Hasrat Pak Leman itu tidak dipersetujui oleh Kak Leha (Sharifah Shahira) yang merupakan Ketua Pembebasan Wanita (Women Liberation) yang memperjuangkan anak-anak dara terlajak di kampung mereka.

Filem Enjin No.9


Kak Leha dan kuncu-kuncunya berusaha bersungguh-sungguh dalam menggagalkan hasrat Pak Leman itu.

Tujuan utuma Kak Leha berbuat demikian kerana beliau beranggapan tindakan Pak Leman berkahwin buat kali ke-9 itu memalukan orang kampung. Namun yang demikian, Kak Leha mempunyai agendanya yang tersenduri.

Filem Enjin No.9


Apakah agenda tersembunyi yang dirancang oleh Kak Leha? Adakah rancangan tersebut ditujukan kepada Pak Leman atau Wan Limah? Dan bagaimana pula hasrat Pak Leman yang ingin memperisterikan Wan Limah?

Sama-sama kita saksikan filem ini.

Filem Enjin No. 9 ini merupakan edaran MIG Pictures Sdn Bhd dan akan berada di pawagam tempatan bermula hari ini 29 Mac 2018.



Review Filem Enjin No. 9


Filem ini sesuai ditonton seisi keluarga kerana ianya merupakan filem komedi yang berunsur kekeluargaan juga . Bagaimana hubungan datuk dan cucunya . Bagaimana telatah cucu melayan datuk nya yang agak menggatal walaupun sudah lanjut usia.

Filem Enjin No.9


Pada mereka yang berhasrat untuk mempunyai ister lebih dari satu, dua ,tiga, malahan 9 boleh menonton filem ini untuk belajar tips atau cara menggoda untuk golongan lanjut usia. haha . Kalau anda semua nak tahu Enjin No 9 bermaksud Isteri yang ke sembilan.

Dasyat sungguh Atuk ni isteri sampai 9 kan. Walaubagaimanapun ada kisahnya mengapa isteri sampai nombor sembilan. Untuk mengetahui al kisahnya jangan lupa tonton filem ini ok.

A post shared by Malaysian BloggerπŸ’„πŸ‘ πŸ‘—πŸ‘œπŸ΄πŸΉ (@ienaeliena) on


Dari apa yang cik iena tonton Filem ini memang lawak tapi adakalanya lawaknya tidak menjadi kerana lakonan yang kurang memberi impak lawak dari pelakon baru . Cik iena tak boleh nyatakan nama pelakon. Anda sendiri tonton okay. Ini review jujur dari cik iena. kerana adakalanya Cik iena sendiri tak faham.  kenapa salah satu watak dalam cerita ini gelak terbahak-bahak padahal Cik iena tak gelak.

Lantas cik iena bertanya pada diri sendiri adakah dia sedang buat lawak. dan cik iena ajukan soalan pada rakan sebelah, adakah pelaon itu sedang buat lawak. dan hasilnya masing-masing pandang sesama sendiri dan tergelak ."Yang Lawak itu adalah soalan Cik iena".   Pendek kata ada bahagian yang lawak tak sampai. Panjang kata kene tonton sendiri. Walaubagaimanapun pandangan setiap orang pasti berbeza. Ini cuma pandangan Cik iena.


Untuk FIlem ini Raja Azmi semangnya sangat berani menampilkan pelakon baru dalam FIlem sulungnya. Langkah ini dikatakan sangat berani. Tahniah kerana beliau berani mencabar diri untuk memberi peluang pada pelakon baru. Tanpa peluang mana mungkin dapat jadi pelakon berjaya kan. Diharap pelakon-pelakon baru ini dapat memperbaiki mutu lakonan mereka dan menepis tanggapan umum tentang lakonan mereka.

Filem Enjin No.9


Walaubagaimanapun untuk filem ini Cik iena sangat suka Syarifah syahirah dan doty yang sememangnya lawak bagi cik iena . Walaupun watak mereka agak jahat tetapi lawak yang mereka sampaikan menjadi.

Untuk review kali ini Cik iena review separuh daripada filem tau bukan keseluruhan sebab Cik iena terpaksa pulang awal kerana CIk iena naik public transport jadi lebih kurang jam 11 Cik iena terpaksa keluar kerana rushing mengejar KTM. Cik iena tak bawa kerta. Maaf sangat .Nak dijadikan cerita majlis bermula lewat jadi lewat lah habis. Jadi Cik iena review untuk setakat yang Cik iena tonton sahaja. .


Wokay setakat ini Review Cik iena ya. Jangan lupa tonton tau. Bawa atuk je tau. jangan bawa nenek. nanti nenek marah atuk nak kawen lagi :)

Rating

5/10




6 Peralatan Surfing Perlu Dimiliki Penggemar Surfing


Malaysia merupakan destinasi yang sesuai untuk sukan air seperti snorkeling, surfing, jet ski dan kayak. Ini adalah kerana Malaysia mempunyai keadaan pantai dan airnya yang bersih. Terdapat juga beberapa terumbu karang di Laut China Selatan yang boleh dilihat di Pantai Timur Malaysia, yang menjadikannya destinasi popular untuk snorkeling.

6 Peralatan Surfing Perlu Dimiliki Penggemar Surfing


Lokasi terbaik untuk snorkeling adalah Pulau Tioman, Pulau Redang dan Pulau Perhentian. Bagi peminat sukar Surfing pula boleh  meluncur dengan angin utara-timur, dengan kelajuan 20 knot atau lebih, di Pantai Timur dari bulan Februari hingga Mac. Peluncuran boleh mencecah paras kemuncak 3-meter jika bernasib baik.

Sukan  Luncur air atau surfing ini juga merupakan pilihan sukan air yang popular di pantai barat, dimana ianya  boleh didapati di kebanyakan pantai terutamanya di Pulau Pinang dan Port Dickson.

Buat anda yang mahu menjadikan Sukan Surfing atau luncur air ini sebagai satu hobi anda berikut merupakan beberapa peralatan Surfing yang perlu anda ada untuk memulakan aktiviti hobi baru anda.


 Peralatan Surfing Perlu Dimiliki Penggemar Surfing


  1. Pakaian untuk Surfing
  2. Leash
  3. Wax
  4. Board
  5. Wax Comb
  6. Fins


1. Pakaian untuk Surfing
Surfing juga mempunyai pakaian sama seperti  berenang, maka ada pakaian khusus yang digunakan untuk bermain sukan surfing di dalam air. Antara pakaian harus di gunakan adalah pakaian yang  ketat atau sesuai dengan tubuh.

Pakaian untuk Surfing
Pakaian untuk Surfing


Pakaian tersebut mestilah memudahkan pergerakan anda, ia juga dikenal sebagai penjaga rash. Salah satu perkara yang paling penting untuk dipertimbangkan semasa membeli pakaian ini ialah memilih jenis yang meliputi semua bahagian tubuh, atau pakaian yang panjang. Ianya penting untuk melindungi kulit daripada pendedahan cahaya matahari.


2. Leash
Ia juga dikenali sebagai tali kaki, tali khas yang akan menghubungkan pergelangan kaki dengan papan surfing , ini adalah tali yang memerlukan sokongan keselamatan surfer, kerana apabila anda kehilangan keseimbangan dan kemudian dilepaskan oleh ombak,ianya  pasti akan membahayakan diri surfer, Oleh itu, pastikan anda menggunakan tali  yang benar-benar berkualiti.

Leash
Leash

Leash
Leash



3. Wax

Satu bahagian penting peralatan jika anda bercadang untuk tinggal di suatu tempat untuk masa yang lama. Anda boleh membeli di kedai Surfing dengan banyak bentuk, warna dan rasa bergantung pada suhu air surfing yang anda mainkan. Sekiranya anda surfing di Malaysia memilih lilin dengan penulisan 27 darjah, ia biasa digunakan untuk iklim tropika.

wax
wax



Anda boleh menggunakannya di geladak papan luncur, untuk menambah kuasa melekit seperti kaki melekit ke papan luncur, mengelakkan licin.

wax

 4. Board
Ia adalah bahagian yang sangat penting apabila surfing, iaitu papan selancar atau papan luncur, mempunyai ketinggian kira-kira 2 meter, ia dibuat dengan bahan khas yang boleh terapung di dalam air dan juga akan hanyut ketika dibawa oleh gelombang atau gelombang laut. Pilih board yang ringan dan juga selesa untuk dipakai.

Board
Board


 5. Wax Comb
sikat yang digunakan untuk meratakan dan membuat lilin panjang ditarik dan lebih kasar dipermukaanya. Sangat berguna jika anda sedang melayari perjalanan luncur dan lupa membawa lilin. Alat ini juga boleh digunakan untuk membersihkan lilin lama sebelum memasang dengan lilin baru.

Wax Comb
Wax Comb


 6. Fins
Ia digunakan untuk menyesuaikan arah papan luncur apabila terkena angin.

Fins
Fins


Bercakap mengenai Peralatan Sukan Surfing ni, kalau anda semua tak tau bagaimana cara menggunakannya  dan ingin belajar mcara menggunakannya jom sama-sama  kita tonton Filem yang berkaitan dengan sukan Surfing ini iaitu "SURF THIS LOVE" .


SURF THIS LOVE
SURF THIS LOVE


Ia merupakan Filem Surfing pertama di malaysia yang mana ianya di bintangi oleh pelakon kesukaan Cik iena iaitu Shukri Yahya dan ianya bakal di tayangkan pada 22 Febuari 2018 . Selain Shukri Yahya ntara pelakon yang terlibat adalah Christina Suzanne, Josiah Hogan, Pekin Ibrahim, Ardell Aryana, Syuhada Abraz, Mustaqim Bahadon. .


Jom Cik iena ceritakan Sinopsis Filem Surf This Love.





SINOPSIS FILEM SURF THIS LOVE


Billie (20an) bekerja dengan kakaknya, Siti (30an) sebagai pemandu pelancong di Pulau Tioman. Sejak kecil, Billie sangat suka dengan sukan surfing (luncur ombak) kerana dia mendapat sumber inspirasi dari arwah abangnya iaitu Bobby yang merupakan seorang juara luncur ombak yang terkenal.


FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Selain Bobby, Mike Malaya (30an) dan Jimmy (30an) yang juga sahabat arwah abangnya juga handal dalam sukan luncur ombak, turut menjadi idola Billie. Walaupun sangat obsess dengan sukan surfing sejak dia berusia 8 tahun hinggalah sekarang Billie tidak pernah betul-betul cekap dan handal bermain dengan surf board dan ombak.

Pencapaiannya dalam sukan ini terbantut kerana arwah abangnya Bobby mati lemas dalam satu pertandingan sukan luncur ombak di Bali. Manakala Jimmy yang masih berkawan dengannya hingga kini dan tinggal tidak jauh dari rumahnya juga enggan mengajarnya kerana Jimmy mengalami kecacatan di kaki.


FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Kesan dari kecederaan di kakinya dan juga sejak kematian Bobby, Jimmy bagaikan sudah ‘patah hati’ dengan sukan luncur ombak. Mike Malaya pula sejak kematian Bobby, dia telah merantau ke seluruh dunia bagi menyertai sukan luncur ombak. Maka terpaksa lah Billie terkial-kial berlatih surfing sorang diri tanpa tunjuk ajar sesiapa pun.

Walaubagaimanapun, apa jua cabaran dan kesusahan, minat Billie dengan sukan ini tidak pernah luntur. Kisah ini bermula sejak kehadiran seorang blogger yang cantik dari Kuala Lumpur iaitu Mia (20an) yang bertandang ke Pulau Tioman untuk mendapatkan liputan tentang keindahan Pulau Tioman bagi bahan berita dalam blognya akan datang.



FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Walaupun Mia 1st time sampai Tioman dan hanya datang seorang diri, Mia tidak berdepan dengan sebarang masalah kerana di Tioman, Mia mempunyai seorang sahabat yang pernah belajar bersama-sama dengannya di universiti dahulu iaitu Lia (20an). Lia bekerja dengan abangnya Jimmy, yang mengusahakan sebuah cafΓ© dan bengkel membaiki surf board di tepi pantai. 

Lia mencadangkan Mia mendapatkan khidmat pemandu pelancong bagi membawanya bersiar-siar ke seluruh Pulau Tioman kerana dia sibuk membantu abangnya menguruskan kedai. Pemandu pelancong yang dimaksudkan Lia adalah kawanya sejak kecil iaitu Billie.


FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Billie lah yang membawa Mia bersiar-siar seluruh pulau. Dari perkenalan singkat itu, Mia tertarik dengan perwatakan Billie yang kelakar dan bersahaja. Jauh dalam hati Mia, Mia kagum dengan kesungguhan Billie dalam sukan surfing walaupun Billie sering gagal dan tidak pandai dalam sukan itu.

Bagi Billie pula, dia sudah mula jatuh hati pada Mia kerana Mia tidak seperti kakaknya, tidak seperti orang lain di pulau itu yang sering merendah-rendahkan cita-citanya.  Kini, Billie mempunyai satu lagi impian, iaitu mahu menjadi juara sukan luncur ombak, dan memenangi hati Mia yang baru dikenalinya.


FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Hancur luluh hati Billie apabila mengetahui yang Mia sudah berpunya malah Billie lebih frust lagi apabila mengetahui teman lelaki Mia adalah Mike Malaya, idolanya selama ini. Terpaksalah Billie melupakan Mia dan menumpukan perhatiannya pada cita-cita asalnya.

Kehadiran Mike Malaya ke pulau itu memberikan semangat baru kepada Billie. Billie menemui Mike Malaya dan memperkenalkan dirinya sebagai adik kepada Bobby. Mike Malaya yang agak sinis dan sambil berseloroh cuba ‘meraikan’ perkenalan singkat itu.


FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Billie dengan yakin dan bersemangat, meminta Mike Malaya mengajarnya cara-cara surfing yang betul. Mike Malaya dengan berat hati bersetuju dan meminta Billie menunggunya malam itu di pantai. Pada mulanya Billie agak hairan kenapa Mike Malaya mahu mengajarnya surfing waktu malam tetapi dia tetap bersangka baik dengan Mike Malaya.

Walaubagaimanapun, Mike Malaya tidak mengotakan janjinya. Mike hanya mahu memperdayakan si Billie semata. Billie rasa terhina dengan perbuatan Mike Malaya dan sejak dari peristiwa itu, Billie tidak mengharap pada sesiapa lagi. Dia sudah hilang rasa hormat pada Mike Malaya.


FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE



Pada masa yang sama, Mike Malaya mahu melamar Mia di pulau itu. Mia agak terkejut dengan lamaran itu, akhirnya bersetuju dengan permintaan Mike untuk menjemput ahli keluarga kedua pihak bagi meraikan malam pengumuman tentang tarikh pernikahan mereka berdua.

Jimmy tidak gembira dengan kedatangan Mike Malaya ke pulau itu. Billie dan Lia hairan, kenapa dua sahabat itu kini dingin hubungan mereka. Lia dapat rasakan ada sesuatu rahsia besar yang pernah terjadi antara persahabatan ketiga-tiga juara luncur ombak itu.

Oleh kerana tidak tahan dengan hinaan Mike Malaya, Jimmy yang selama ini enggan mengajar Billie, berubah fikiran. Dia berjanji dan bertekad, akan memastikan Billie terus belajar dan handal meluncur di ombak seperti arwah Bobby dahulu.



FILEM SURF THIS LOVE
FILEM SURF THIS LOVE


Pada malam majlis pengumuman, Mike Malaya telah dimalukan oleh Mia. Hasratnya untuk melamar Mia bertukar menjadi peristiwa yang sangat memalukan. Mia bukan sahaja memutuskan perhubungan mereka berdua, malah memperkenalkan kekasih gelap Mike yang kini sedang hamil anak Mike sendiri.

Peristiwa demi peristiwa yang berlaku kini, tidak mematahkan semangat Billie. Malah Billie kini lebih bersemangat untuk menjadi juara sukan luncur ombak, dan sekaligus memenangi hati Mia untuk dijadikan permaisuri hidupnya.


Menarik juga jalan cerita filem Surf This Love ni kan . Tak sabar pula rasanya Cik iena nak tonton . Cik iena memang suka cerita cintan cintun ni (^_~)


New Update : Jom baca review cik eina tentang filem SURF THIS LOVE http://www.ienaeliena.com/2018/02/filem-surf-this-love.html

KL WANGAN FILEM KEDUA ARAHAN PEKIN IBRAHIM

Beberapa minggu yang lepas Cik iena telah pun menonton Filem KL Wangan semasa Tayangan Perdana KL Wangan yang berlansung di GSC Pavillion . Difahamkan dalam Filem ini Faizal Hussein melakukan sendiri stunt untuk filem ini bermakna beliau memandu sendiri semasa perlumbaan tersebut.

 ARAHAN PEKIN IBRAHIM


Kepada peminat Lumba kereta anda seharusnya tonton Filem ini kerana ianya pasti menghiburkan anda. Jika ditanya pada Cik iena yang bukan peminat Lumba kereta pastinya komen nya biasa-biasa. Tapi apa yang dapat cik iena bagi tau Cik iena suka lakonan Faizal Hussein dan juga Pekin Ibrahim.

Istimewanya lagi Filem ini bagi cik iena adalah ianya dibintangi oleh Donny Alamshah pelakon dari Indonesia yang kacak . hahaha secara jujurnya Cik iena kalau tengok Movie yang bukan nichie Cik iena perlu ada seseorang yang Hensem untuk buat Cik iena tengok hahaha.

Eh Selain Donny , Faizal Hussein juga pelakon yang Cik iena suka . Pelakon Legend dari Zaman Filem Gila Gila Remaja . Sentiasa nampak muda je. Menurut Faizal Hussein tips beliau sentiasa kelihatan muda adalah makan nasi tanpa tambah. :)

Tayangan Perdana KL Wangan



Untuk pengetahuan KL Wangan bermaksud KL Midnight Race (Perlumbaan Malam). Okay berikut cik iena tulis mengenai sinopsis filem ini.



SINOPSIS KL WANGAN


Mengisahkan HONG (Kazuto)  dan YUDI (Faizal Hussein) yang mempunyai sejarah dendam dalam perlumbaan kereta. Cerita ini bermula apabila HONG dan YUDI bertemu kembali di jalanraya dan berlumba. HONG mengalami kemalangan dan di selamatkan oleh seorang pemandu teksi bernama EJAY (Pekin). Ejay ditawarkan oleh Hong untuk mendapatkan kembali wang yang diambil oleh Yudi pada malam kemalangan tersebut.

KL WANGAN FILEM KEDUA ARAHAN PEKIN IBRAHIM


EJAY berjaya menjejaki YUDI, dan meminta wang tersebut. YUDI meletakkan syarat sekiranya Hong inginkan wangnya kembali mereka harus turun ke jalanan untuk kembali berlumba.

Jika HONG memenangi perlumbaan tersebut,  wang akan dipulangkan. Malangnya HONG tidak boleh memandu akibat kemalangan tempoh hari dan meminta EJAY mengantikan tempatnya untuk berlumba.

Pada awalnya. EJAY  menolak permintaan HONG kerana dia sedang diburu Gangster Indonesia yang ingin membalas dendam berpunca dari pergolakan terdahulu dengan ayah EJAY.

Dalam waktu yang sama, HONG mempunyai seorang anak perempuan bernama OLIVIA. OLIVIA menyalahkan Hong ekoran kematian ibunya dan menentang ayahnya untuk kembali berlumba.

Pada perlumbaan akhir, berlaku pergaduhan di antara geng HONG dan YUDI. OLIVIA pergi ke tempat pergaduhan dan cuba menghalangnya  terjadi. Namun setelah sampai di tempat kejadian, OLIVIA terkejut melihat YUDI. Mengapa Olivia terkejut melihat YUDI ? Dan dapatkah EJAY menyelesaikan masalah HONG? Apakah punca sebenar konflik di antara YUDI , HONG , OLIVIA dan EJAY?


KL WANGAN – Perlumbaan Malam



 ARAHAN PEKIN IBRAHIM

Genre          : Aksi
Format        : 2D
Durasi         : 90 Minit
Bahasa        : Bahasa Malaysia
Klafikasi        : P 13
Pengarah         : Pekin Ibrahim
Tarikh Tayang    : 21 Disember 2017
Penerbit        : CENTRO PICTURES SDN. BHD.
Pengedar        : SKOP PRODUCTION SDN BHD
Pelakon     : Faizal Hussein, Pekin Ibrahim, Kazuto Soon, Emily Lim,  
  Jasmine Suraya, Xu Ping, Kodi Rasheed, Kamarul Hj       
  Yusoff, Donny Alamshah, Datuk Yusof Haslam
Tagline        : #Bikingempak



OST KL WANGAN


OST KL Wangan Oleh Altimet Menampilkan Faizal Hussein Dan Pekin Ibrahim . Soundtrack rasmi KL Wangan dihasilkan oleh Alimet bersama sama dengan video muzik yang menampilkan Faizal Hussein dan Pekin Ibrahim. Dalam video muzik ini anda dapat dilihat Faizal Hussein rap dan lirik lagunya memang menarik dan kena dengan tema lumba kereta.




Tayangan Perdana KL Wangan

Tayangan Perdana KL Wangan
BArisan pelakon KL Wangan

Tayangan Perdana KL Wangan
Cik iena sewaktu di Tayangan Perdana KL Wangan

Tayangan Perdana KL Wangan
Altimet  semasa di Tayangan Perdana KL Wangan

Tayangan Perdana KL Wangan
Faizal Hussein semasa Tayangan Perdana KL Wangan

Tayangan Perdana KL Wangan
Pekin Ibrahim semasa Tayangan Perdana KL Wangan




Tayangan Perdana KL Wangan
Cik iena bersama pelakon utama faizal hussein


Cik iena sewaktu di Tayangan Perdana KL Wangan

Tayangan Perdana KL Wangan
Cik PA :)

 Wokay jangan lupa saksikan KL Wangan pada 21 Disember 2017  :)

Abang Long Fadil 2 Filem Aksi Komedi Terbaik


Hari ini merupakan Tayangan Umum Filem Aksi Komedi arahan Syafiq Yusof iaitu Abang Long Fadil 2. Kepada anda di Luar sana jangan lupa tonton filem yang pasti membuat anda terhibur.
Plot cerita yang di susun teratur membuatkan filem ini lebih menarik ditambah dengan selingan lawak yang pasti menghiburkan.

Baru-baru ini cik iena berkesempatan menonton filem ini semasa Majlis Celebrity Screening Abang Long Fadil 2 yang diadakan di MBO Cinemas Starling Mall.

Filem ini sememangnya akan membuat anda berfikir siapakah Tiger Pembunuh upahan yang tersohor yang licik dan susah dikesan.

Kesemua tekaan cik iena adalah salah. Menarik jalan cerita ni. Memang sangat tak sangka Tiger pembunuh upahan yang di buru polis adalah seorang yang.. Ehh mana boleh cerita.

Anda perlu tonton sendiri filem ini untuk mengetahui siapakah Tiger :)


Review cik iena daripada 10 Bintang cik iena bagi 15 Bintang (^_~)




Abang Long Fadil 2 Filem Aksi Komedi Terbaik


Filem Aksi Komedi Abang Long Fadil 2 akan mula ditayangkan di pawagam pada 24 Ogos ini. Selain Zizan Razak sebagai watak utama, filem aksi komedi arahan Syafiq Yusof ini turut dibintangi Syamsul Yusof, Tania Hudson, Dato AC Mizal, Wak Doyok, Achey Bocey, Shuib Sepahtu dan ramai lagi.


TAJUK : ABANG LONG FADIL 2
Tarikh Tayangan : 24 Ogos 2017
Genre : Aksi / Komedi
Pengarah : Syafiq Yusof
Terbitan : Skop Productions & Astro Shaw
Pelakon : Zizan Razak, Syamsul Yusof, Dato AC Mizal, Wak Doyok, Achey Bocey, Shuib Sepahtu, Tania Hudson, A. Galak, Mas Khan, Delima Watie, Hafiz Bahari



SINOPSIS ABANG LONG FADIL 2

 
Mengisahkan tentang perjalanan hidup Fadil yang mendapati dirinya terjerumus ke dunia mafia yang didalangi oleh Taji Samprit dan anaknya Wak Doyok. Namun masalah mula timbul apabila Fadil telah disalah anggap oleh Inspektor Wahab dan Inspektor Shuib sebagai pembunuh upahan yang dikenali sebagai Tiger.  


Abang Long Fadil 2 Filem Aksi Komedi Terbaik



Masalah makin bertambah teruk apabila ia turut melibatkan seorang wartawan TVKL bernama Yana yang membuat liputan kes-kes pembunuhan yang dilakukan oleh Tiger. Kini Fadil terpaksa menjalani kehidupan sebagai pembunuh upahan walaupun dia bukanlah seorang pembunuh. Sasaran pertama Fadil ialah King Kong, seorang yang gila kuasa dan musuh ketat kepada Taji Samprit.

Pelbagai aksi dan situasi komedi berlaku dalam perjalanan hidup Fadil sebagai seorang pembunuh upahan. Hanya satu cara untuk membersihkan nama Fadil, iaitu mencari identiti sebenar Tiger bagi membetulkan keadaan dan membuktikan Fadil tidak bersalah.


Abang Long Fadil 2 Filem Aksi Komedi Terbaik


Jika anda ingin tahu berjayakah Fadil menempuh dugaan yang berlaku pada dirinya dan  Siapakah Tiger yang sebenar dan apakah misteri yang tersembunyi selama ini. Jangan lupa tonton filem ini :)

TRAILLER FILEM ABANG LONG FADIL 2



LAGU TEMA / OST ABANG LONG FADIL 2


Tajuk : Senorita
Artis : Aiman Bakar feat Azmeel Safuan Hamid dan  Danish Iskandar


Sempena tayangan filem Abang Long Fadil 2 di seluruh negara pada 24 Ogos ini, pengarah terkenal Syamsul Yusof dipertanggungjawabkan untuk menghasilkan lagu OST filem berkenaan.

Lagu berjudul Senorita itu dinyanyikan oleh Syamsul Yusof sendiri bersama dengan Datuk Ac Mizal dan Shuib Sepahtu.




Lirik SENORITA ost Abang Long Fadil 2 



Lirik Lagu Senorita – OST Abang Long Fadil 2 – Syamsul Yusof, AC Mizal & Shuib


(Chorus)
Kau buat aku terpana,
Kau buatKu hilang kata,
Kau buat tidur tak lena sampai nak naik gila,
Mandiku rasa tak basah
Demamku tak kebah-kebah,
Jangan kau biarku rebah,
Ku mahu terus gagah.

Degup jantungku palpitasi,
Cepu mindaku halusinasi,
Mari kesini marilah oh Senorita. (Repeat)

Bagaikan bidadari dari syurga.Kadang2 aku panggil kamu senorita.Panggilan manja untuk buat kau suka Jatuh cinta mamacita!
Dia tidak pandang Evo, Lambo dia cuma cari yg jujur abg tak poyo.

Yeah cintanya bagai letrik bukan egosentrik dia suka picnic pakai lipstik filem klasik memang hotchick. Uh,fabolous marvelous tapi sgt jealous! uh thats cool!

Ohh..She’ so fine she’s so good everybody in the hood say.
Ohh..wanna know, email, Twiiter, Facebook IG tell me baby.

(Chorus)

Second verse
Now 123 to the 4 everybody get down to the flow, jika ada salah silap abg let me know, Dia dari kuala lumpur!

Abg tiada banglo,bukan mcm pablo, money2 cash flow, oh No!


Celebrity Screening Abang Long Fadil 2


Tonton filem dengan artis sememangnya menarik tapi kali ni cik iena tak bergambar sangat kerana cik iena tiba lewat.

Memandangkan ini pertama kali cik iena menjejakkan kaki di MBO Cinemas Starling Mall mang cik iena akan sesat :)

Maka dengan itu tak banyak lah gambar cik iena. Jutaan terima kasih diucapkan kerana sudi jemput cik iena. Walaupun agak krik krik kerana tiada rakan blogger .

Wokay cik iena kongsikan beberapa gambar yang sempat diambil.





A post shared by Malaysian BloggerπŸ’„πŸ‘ πŸ‘—πŸ‘œπŸ΄πŸΉ (@ienaeliena) on



Terima Kasih atas jemputan Celebrity Screening Abang Long Fadil 2 .
 Nanti jemput cik iena lagi okey
(^_~)




Kepada anda di Luar sana jangan lupa saksikan filem aksi komedi hebat arahan Syafiq Yusof ini :)



iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


OST Chowrasta | Cinta Ke Akhir Cerita



Antara babak romantik dalam Chowrasta

 Lirik Lagu OST Chowrasta Cinta Ke Akhir Cerita


L
Aku selalu merasa ada kau bersama sama ku
Dalam susah dalam sedih dalam setiap resahku
Engkau selalu ada untuk membekal aku semangat
Merongkah arus dan onak duri yang membeban fikiran


P
Aku selalu akan ada bersamu tanpa engkau sedari
Kerna aku sedar keterbatasan cintaku ini
Aku tahu dan akui rasa ini bukan palsu
Kita kan berasama berlari hingga penghujung kisah


L & P
Kita cuma perlu berbicara dari hati ke hati
Kerna kau bagi ku cinta yang hadir tanpa di duga.

L
Kita juga harus percaya selamanya tentang illahi

P
Kerna himah cinta dengan hikmah pertemuan ini

L&P
Bila tiba masa kita kan bersama dalam cinta 

Kau dan aku masing masing mengerti hati sendiri
Tanpa perlu merungkap rasa tanpa berpura pura

P
Berlarilah akan ku tunggu bersamamu kekasih
Berlarilah pimpin aku hingga ke hujung dunia



* Maaf kalau cik iena tersalah dengar and tulis (^_~)

OST Chowrasta Cinta Ke Akhir Cerita

 


Tajuk : Cinta Ke Akhir CeritaOST filem ChowrastaPenyanyi : EEZA ZAINAL & TAUFIQ RODZIKomposer & Penggubah Lagu :...
Posted by ienaeliena.com on Sunday, November 29, 2015


Lagu ni cik iena record semasa cik iena mengadiri majlis pratonton bersama media di Nu Sentral 18 November yang lepas. First time dengar lagu ni terus suka tau. Maaflah cik iena record guna hp saje (^_~)



Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta


Antara babak romantik dalam Chowrasta

Untuk sinopsis dan trailer boleh baca Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM







iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM


Mengisahkan kisah benar tentang kehidupan Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Profesor Tan Sri Dr Sahol Hamid Abu Bakar. Chowrasta merupakan Filem ke-38 pengarah terkenal Profesor Datuk A Razak Mohaideen.Penghasilan filem chowrasta adalah di adaptasi daripada buku biografi Sahol berjudul Mencorak Destini  yang berkisar mengenai perjuangan dalam memartabatkan bangsa Melayu..


Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

Filem berlatarbelakangkan zaman 60 an dan 70 an ini merupakan terbitan  bersama FiTA Studios Sdn Bhd dan Nation Film Studio Sdn Bhd yang mana ianya menggabungkan empat genre berbeza iaitu komedi, Bol­lywood, aksi dan romantis. Filem ini juga adalah sebagai buah tangan daripada Profesor Datuk A Razak Mohaideen untuk 600,000 alumni UiTM di seluruh negara.
Filem ini di barisi pelakon hebat iaitu Hero Malaya Datuk Rosyam Nor, Nora Danish, Fauzi Nawawi, Wan Hanafi Su dan Nur Risteena Munim, dan  juga pelakon baru yang ingin di ketengahkan sebagau tunjak Utama iaitu Chem Ammar . Chowrasta bakal menggegarkan 60 buah pawagam di seluruh Malaya bermula 3 Disember nanti.




SINOPSIS RINGKAS CHOWRASTA


Kehidupan Hamid penuh dengan perjuangan. Sejak kecil lagi, kehidupannya sentiasa dihimpit kemiskinan serta sering dihina dan dicaci. Namun, demi kelangsungan hidup diri dan keluarganya, di Hutton Road, Pulau Pinang, dia terus bangkit. Segalanya bertitik tolak daripada gesaan ibunya yang meminta dia untuk tidak hanya berdiam apabila dibuli dan meminta Hamid untuk menjadi seorang yang berani bukannya seorang pengecut.

Dari situ Hamid bertekad dan belajar seni mempertahankan diri “Muay Tai”, yang dikendalikan oleh Pak Ngahnya yang terkenal dengan nama “Uncle Don”. Berkat kegigihannya berlatih di samping tekad yang terpahat, akhirnya Hamid dapat meletakkan dirinya sebagai seorang yang disanjungi oleh rakan-rakannya dan digeruni oleh pihak lawan.

Selain bertarung di gelanggang, dia juga mula terlibat dengan kegiatan kongsi gelap yang dikepalai Pak Ngah Don di Chowrasta serta mula berjinak dengan kelab malam. Malah, dia juga telah mula rapat dengan Zaharah, iaitu seorang penyanyi di kelab tersebut. Pada masa yang sama, kawasan di bawah penguasaan Pak Ngah Don semakin bertambah, seiring itu musuhnya turut juga bertambah. Konflik demi konflik membawa Hamid ke kancah pertarungan sengit sehingga suatu ketika dia hampir menemui ajalnya di tangan Jali. Akan tetapi dia dapat diselamatkan oleh Zaharah dan kawan baiknya Eng Choon.
Melihatkan keadaan itu. Hamid diminta oleh Pak Ngah Don dan ibunya supaya meninggalkan Pulau Pinang untuk melanjutkan pelajarannya.

Hamid kemudiannya diterima masuk ke ITM dan menjadi seorang pelajar jurusan kejuruteraan. Prestasi Hamid dalam pelajaran menyerlah, namun disebabkan kemiskinan, Hamid terpaksa bekerja di tempat pembinaan bagi menyara kehidupan keluarganya. Disebabkan Hamid tidak dapat memberi tumpuan kepada pelajaran, dia kemudiannya gagal mencapai gred yang ditetapkan dan terus dibuang ITM.
Dengan tiada tempat lain untuk dituju, Hamid pulang ke kampung dan kembali menerajui Chowrasta. Dalam pada itu, Pak Ngah Don telah menemui ajal apabila dia dibakar hidup-hidup oleh musuh ketatnya, Jali. 

Hamid terus memburu Jali untuk membalas dendam dan berlakukan satu pertarungan sengit yang menyaksikan Jali menyerah kalah dan berjanji untuk tidak menganggu Hamid lagi. Tidak lama kemudian, Hamid didatangi oleh Miss Tan, seorang pensyarahnya yang bertujuan untuk membantu. Hamid diberi peluang kedua untuk melanjutkan pelajarannya dengan semua perbelanjaannya ditanaggung oleh Miss Tan. Semenjak itu dia tidak lagi menoleh ke belakang. Dengan semangat dan usaha bersungguh-sungguh, Hamid akhirnya berjaya  sehinggalah beliau menjadi seorang yang sangat disegani.




TRAILER CHOWRASTA



Mengisahkan kisah benar tentang kehidupan Naib Canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Profesor Tan Sri Dr Sahol...
Posted by ienaeliena.com on Saturday, November 28, 2015



GAMBAR-GAMBAR SEDUTAN DALAM FILEM CHOWRASTA

 

 

 

Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM
Hamid sedang bertarung untuk merebut gelaran juara Muay Thai


seni pertahanan diri Muay Thai
seni pertahanan diri Muay Thai


Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

chowrasta

Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

Antara babak romantik dalam Chowrasta
Antara babak romantik dalam Chowrasta

babak di mana pakngah don atau rosham nor di bunuh
babak di mana pakngah don atau rosham nor di bunuh

Antara babak romantik dalam Chowrasta


Lakonan Hebat pelakon Chowrasta
Lakonan Hebat pelakon Chowrasta

Lakonan Hebat pelakon Chowrasta
Lakonan Hebat pelakon Chowrasta


Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM
Babak sedih sebelum Hamid ke ITM, dimana sebelum ini hamid tidak pernah berenggang dengan ibunya

Chowrasta Adaptasi kisah naib canselor UiTM
Hamid ketika kecil, di gelar karipap amarica kerana membantu ibunya menjual kuih

Nur Risteena
Nur Risteena

Lakonan Hebat pelakon Chowrasta
latihan seni pertahanan diri Muay Thai


Ost Filem Chowrasta Cinta Ke akhir cerita 

Tajuk : Cinta Ke Akhir Cerita
OST filem Chowrasta
Penyanyi : EEZA ZAINAL & TAUFIQ RODZI
Komposer & Penggubah Lagu : AZMEER pc
LIRIK : SHAHRUL FITRI MUSA




Tajuk : Cinta Ke Akhir CeritaOST filem ChowrastaPenyanyi : EEZA ZAINAL & TAUFIQ RODZIKomposer & Penggubah Lagu : AZMEER pcLIRIK : SHAHRUL FITRI MUSA
Posted by ienaeliena.com on Saturday, November 28, 2015




TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015

 

TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015

 

Pada 18 November 2015 cik iena  mewakili www.hyebro.com ke Majlis Tayangan Khas dan Sidang Media Chowrasta Yang bertempat di GSC Nu Sentral . Majlis gilang gemilang ini berjalan dengan lancarnya dan di hadiri dengan tetamu-tetamu terhormat , pihak media dan juga tetamu-tetau lain seperti pelajar-pelajar Uitm sendiri dan juga Artis-artis tanah air. 


TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015
CIK IENA DI TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015

CIK IENA DI TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015
CIK IENA BERSAMA DATUK ROSHAM NOR, PAKNGAH DON  DI TAYANGAN KHAS CHOWRASTA 18 NOVEMBER 2015





REVIEW CHOWRASTA DARI CIK IENA


Walaupun cerita ni agak lewat di mulakan, dalam tempoh menunggu cik iena ada terasa bosan lah tetapi setelah cerita ini dimainkan tiada rasa bosan tersebut. Di sepanjang cerita ini dimainkan  terdapat pelbagai babak dan jalan cerita yang menarik untuk di hayati bersama.

Tiada bahagian yang akan membuat anda bosan. Sebelum ini cik iena tengok abang bond spectre tu ada bahagian-bahagian yang rasa..errr apa ni bosannya. Haa kalau cerita ni memang best sampai ke akhir cerita cik iena duk khusyuk tengok dan baca kisah-kisah yang terjadi kepada kesemua watak dalam cerita tersebut, ape yang mereka buat pada waktu sekarang.

Filem chowrasta yang berlatarbelakangkan zaman 60 an ni jika di lihat pada warna-warna 60 an mungkin agak bosan bagi kita yang lahir pada tahun 90 an ke atas ni , namun apabila cerita ini di mainkan timbul rasa minat dan ingin tau dari cik iena.

Sebenarnya masa dapat invitation ni cik iena terkejut dengar tajuk filem ni. Chowrasta?? hah filem apa tu . Tengok gambar poster macam tak bersemangat nak pergi kan. Selepas tau cerita ni dari Profesor Datuk A Razak Mohaideen baru cik iena berkeyakinan nak datang. Ahaa ko ingat ko diva ke cik iena haha .

Haaaaaa okay apa-apa pun filem ni best tau. Maaf lambat update. Cik iena sibuk kerja di pejabat T___T .

Kepada anda di luar sana jangan lupa saksikan filem ini yang bakal di tayang kan di pawagam pawagam berhampiran anda pada 3 Disember 2015. Filem yang bakal menggegarkan Industri Perfileman Negara dengan berlatarbelakangkan suasana zaman 60 an dan ianya berkisar mengenai perjuangan dalam memartabatkan bangsa Melayu..








iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


Powered by Jasper Roberts - Blog

Archieve