Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Jasper Roberts - Blog

Wednesday, March 30, 2016

Kedai Makan Murah KL Sentral RM5 Dua Sayur Dan Satu Lauk



Nasi beserta dua jenis sayur dan satu lauk samaada ayam, daging atau sebagainya dengan harga RM5 di mana ianya boleh di katakan murah untuk anda yang bekerja di sekitar KL Sentral.

Hari ini merupakan hari ke tiga cik iena bekerja di Q Sentral , KL Sentral. Menurut rakan-rakan yang telah awal berpindah pejabat disini . Kedai ini merupakan kedai yang termurah yang mereka temui. Kebanyakan kedai berdekatan sini agak mahal.
Kepada yang berjimat tu amat lah sesuai untuk hadir ke sini. 

Kedai Makan Murah KL Sentral RM5 Dua Sayur Dan Satu Lauk
Kedai Makan Murah KL Sentral RM5 Dua Sayur Dan Satu Lauk




Cik iena ni memang budgetable sikit. Kos hidup tinggi kan memang perlu berjimat. Sekali sekala makan mewah takpe. kalau selalu pitam cik iena .Buat masa ni cik iena nak makan di luar. Selepas ni cik iena akan bawa bekal untuk langkah berjimat.
Untuk anda yang sama pemikiran seperti cik iena boleh lah makan di sini tau.


Kedai Makan Murah KL Sentral RM5 Dua Sayur Dan Satu Lauk
berhadapan lalaun masuk LRT KL Sentral


Lokasi kedai di dalam KL Sentral, berhadapan laluan masuk LRT terdapat sebuah foodcourt. Masuk sahaja foodcourt tersebut anda jalan terus sehingga ke hujung dan belok ke kiri .
Rasa makanan pun sedap cik iena dah rasa. Nah tak sempat ambil gambar lauk. Dah licin baru nak ambil gambar


Kedai Makan Murah KL Sentral RM5 Dua Sayur Dan Satu Lauk
nyummy sedap,cik iena ambil kari ayam, sayur terung dan sayur kacang panjang

Untuk pengetahuan kedai makan ini halal :)
Cik iena lupa nak ambil gambar sijil halal (^_~)


iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Serum Yang Mengekalkan kelembapan wajah serta memberi efek kilauan pada wajah


Kulit wajah yang cantik, lembab, halus serta putih dan berseri menjadi idaman kaum wanita. Kulit yang lembab serta halus akan menaikkan lagi seri wajah  jika di tatarias atau di solek. Untuk mengekalkan kelembapan dan kecantikan kulit pada masa kini terdapat pelbagai produk yang berada di pasaran. Antara produk yang menarik perhatian cik iena adalah Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum.
 

Serum Yang Mengekalkan kelembapan wajah serta memberi efek kilauan pada wajah
 
 
 
Sebelum cik iena kongsi mengenai serum yang menjadi pilihan cik iena ini terlebih dahulu cik iena ingin terangkan secara umum apa itu serum dan apa perbezaan serum dan pelembab atau krim kecantikan yang lain.

Apa itu Serum?


Serum bermaksud cairan yang mengandungi formula zat aktif yang berguna untuk memperbaiki struktur kulit. Ia bertindak untuk melawan tanda-tanda penuaan seperti tompok-tompok hitam, kulit kusam, tona warna tak sekata, kedutan dan garis-garis halus yang terdapat pada kulit wajah. Ia juga membantu mencegah jerawat dan mencerahkan serta memberi kesegaran dan keanjalan pada kulit. Bergantung mengikut fungsi tertentu, setiap serum mengandungi bahan-bahan yang suci dan selamat digunakan seperti vitamin C, asid amino, gliserin, cendawan, timun dan aloe.

Apakah Perbezaan Pelembab/Krim Kecantikan dengan Serum?


Serum Wajah mempunyai molekul lebih kecil berbanding dengan pelembap-pelembap wajah yang lain sehingga boleh memberikan Pemakanan Wajah lebih dalam dari kulit anda, berbeza dengan pelembab wajah biasa tidak akan mampu mecapainya sehingga boleh dikatakan serum wajah lebih baik dari pelembab wajah. Kulit Wajah yang paling luar sering sekali terdedah kepada matahari dan juga mudah sekali terkena pencemaran persekitaran luar. Sehingga sering sekali timbul masalah seperti kulit kusam, flek- flek hitam, kedutan wajah, dan bahkan banyak bermunculan jerawat. Dalam dunia kecantikan yang disebut serum adalah formula aktif yang berguna meperbaiki struktur kulit yang rosak. Seandainya anda mempunyai masalah dengan kulit wajah seperti kulit gelap, flek flek hitam, kedutan tanda penuan awal serum Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum mampu menanganinya.

 Okay sekarang anda dah tau apa itu serum dan apa perbezaannya dengan pelembab atau krim kecantikan lain. Jika di pendekkan cerita untuk mendapatkan kesan yang lebih pantas dan efektif penggunaan serum adalah lebih cepat dan berkesan . Anda juga boleh mengamalkan sekali memakai serum dan juga pelembab muka . Ianya akan mempercepatkan lagi proses yang berlaku pada raut wajah anda.

Serum Yang Mengekalkan kelembapan wajah serta memberi efek kilauan pada wajah


Untuk Produk ini cik iena cadangkan untuk mendapatkan kesan yang sangat mujarab anda di galakkan untuk memakai bersama Ephyra Skin Bar . Dimana sabun ini memang telah teruji berkesan untuk menjaga kecantikan wajah anda, melindungi kulit dari jerawat dan pembiakan jerawat mahupun parut jerawat. Ia nya juga merupakan sabun pilihan pelakon yang tidak asing lagi di Malaysia iaitu Memey Suhaiza dimana beliau juga merupakan pengguna dan Duta kepada produk Ephyra. Pasti semua sudah sedia maklum dengan kejelitaan raut wajah Memey Suhaiza dengan kulit yang sangat halus mulus putih gebu .

Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum

 
Ia merupakan serum pertama keluaran Oceanlife Marketing Sdn Bhd dibawah jenama Ephyra. Dengan menggunakan Teknologi Nano yang dipatenkan di Switzerland, serum ini telah teruji dan terbukti secara klinikal dapat memulihkan kulit yang rosak dan mengembalikan kulit yang cantik berseri.  ianya BEBAS dari sebarang bahan kimia, merkuri dan hydroquinone serum ini sangat senang meresap sehingga ke lapisan paling dalam kulit dan tidak berminyak. 

Serum Yang Mengekalkan kelembapan wajah serta memberi efek kilauan pada wajah

 
Gabungan formulasi bahan antioksida iaitu Arbutin Semulajadi, Gluthathione, Vitamin C dan E mampu mencerah dan menaikkan seri wajah.

10 KESAN NYATA EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM 

 
10 KESAN NYATA EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM
10 KESAN NYATA EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM
1. Mengecutkan jerawat

2. Menghilangkan parut jerawat & jeragat

3. Menganjalkan & menegangkan kulit wajah yang kendur

4. Menghilangkan bintik – bintik hitam

5. Mencerahkan kulit kusam

6. Memperbaiki tona kulit tidak sekata

7. Mengekalkan kelembapan wajah

8. Menghilangkan lebam bawah mata

9. Merawat kulit terbakar ( sunburn )

10. Memberikan efek kilauan pada wajah


BAGAIMANA TEKNOLOGI NANO BERTINDAK PADA KULIT 

 

Serum Yang Mengekalkan kelembapan wajah serta memberi efek kilauan pada wajah

 


Teknologi Nano adalah teknologi terkini dan  sangat popular dalam bidang kecantikan.
Teknologi ini menjadikan partikel serum sangat kecil sehingga mudah meresap untuk masuk ke lapisan kulit yang paling dalam. Partikel serum yang telah meresap akan memulihkan struktur dalaman kulit dan menjadikan permukaannya anjal dan tidak berminyak. Dengan serum ini, ia memberikan manfaat kepada kulit :

MEMULIHKAN : Mengembalikan dan memulihkan keanjalan kulit secara luaran dan dalaman bagi menghasilkan kulit wajah yang lembut, cerah dan sihat berkilau serta bersinar. Ia turut memperbaiki kulit wajah agar tampil lebih bersih, tegang & muda.

MEMPERBAHARUI : Menyerap jauh ke dalam sel kulit dan menjadikan proses pembaharuan sel kepada tahap maksima. Untuk hasil kulit yang anjal, lembut, dan tampak bermaya. Kulit akan menjadi lebih cantik, cerah dan sempurna.

MELINDUNGI : Melindungi kulit wajah dari kerosakan akibat sinaran radiasi UV dengan cara meneutralisasi proses antioksida. Serum ini turut mengurangkan radikal bebas dan melawan tanda penuaan dengan menjadi agen anti-oksida yang sangat berkesan. Ia
 
 

CARA PEMAKAIAN EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM

 

 Ephyra Skin Bar
Cuci muka anda dengan  Ephyra Skin Bar untuk kesan yang lebih cepat

 

 EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM
Selepas mencuci muka, keringkan muka dan titiskan  EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM kemudian ratakan keseluruh wajah anda.

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM
Sebelum dan selepas 7 hari penggunaan EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM. Sila abaikan lebam bawah mata memang susah nak hilang sebab cik programmer memang kurang tidur. Almaklumlah programmer kene berjaga malam jadi burung hantu buat programming



EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM

 
EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM
EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM


15ml
Harga: 
RM 88 (Sem.Malaysia)
RM 92 (Sabah/Sarawak) 
Harga Promosi : 
RM 68 (Sem. Malaysia)
RM 72 (Sabah/Sarawak)
 
 

Kepada anda yang berminat untuk dapatkan Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ini, anda boleh membeli secara online melalui

www.oceanlife2u.com atau Whatsapp ke HOTLINE :  019 - 7373770 / 019 -3800779

Untuk maklumat lanjut dan perkembangan terkini serta promosi-promosi terkini sila follow dan like facebook dan instagram Ephyra

Facebook : https://www.facebook.com/oceanlife2u
Instagram : @ephyra2u
Website :  www.oceanlife2u.com

Selain daripada itu anda Juga boleh dapatkan produk ini di semua rangkaian pengedar sah Ephyra termasuk Brunei dan Singapura dan terdapat juga dia farmasi terpilih serta kedai/took jamu.






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Monday, March 28, 2016

Lirik Lagu Jalanan Oleh Hanis Kamal Bakar


Lirik Lagu Jalanan Oleh Hanis Kamal Bakar
Ku berjalan di tepian,
Berkeliaran mencari teman,
Dimana ku berjalan,
Ku tetap kesunyian.
Dimanakah kasihan,
Dimanakah kasih sayang,
Agar ku mendapatkan,
Secebis harapan.
Tangisan dan rintihan,
Jarang mendapat perhatian,
Namun ku tak berdaya,
Keluar dari kehinaan.
Oh tuhan...
Berikan ku jalan,
Dalam mencari jawapan,
Menghadapi dugaan.
Senyuman ku terukir,
Di dalam hati terasa pedih,
Mengenangkan nasib diri,
Ku cuma Anak kecil...



Lagu ciptaan Hanis Kamal Bakar istimewa buat anak2 gelandangan
Lagu ciptaan @haniskamalbakar istimewa buat anak2 gelandanganSedih lirik dia T__TProgram Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran @haniskamalbakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FMhttp://www.ienaeliena.com/2016/03/program-amal-anak-anak-gelendangan.html?m=0#faezramly#bloggermalaysia #MalaysianBlogger #anakanakgelandanganHKB#haniskamalbakar #4UFM #RTM #mediablogger #malaysiablogger #alzafaceliftclubmalaysia#ienaeliena #lifestyleBlogger #charity #kerjaamal
Posted by ienaeliena.com on Saturday, March 26, 2016

-JALANAN-

Lirik: Hanis Kamal Bakar
Penyanyi : Scarlett's Diary feat Dian Zman
Lagu : Dian, Azumi Salleh, Ian Ayub, Talha Rusli, Danil Sullivan Meister Kylo Ben Khairril Adha






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Zon Keutamaan Tempat Duduk Pengangkutan Awam


Zon Keutamaan Tempat Duduk Pengangkutan Awam
Seperti kita sedia maklum wanita mengandung, orang tua, wanita beranak kecil dan orang kurang upaya adalah golongan yang perlu di beri keutamaan tempat duduk dalam pengangkutan awam seperti bas, ktm,lrt dan sebagainya. Namun perkara ini sering di perlekehkan oleh rakyat Malaysia khususnya. 
Sikap pentingkan diri menjadi tunggak utama jati diri rakyat yang tidak mempunyai kesedaran sivik. Walaupun telah di tegur masih dengan ego sendiri.
Sebagai contoh kejadian yang terjadi depan cik iena pada hari ini. Jika di ikutkan hampir hari hari terjadi. Tapi terdetik kali ini untuk kongsi kerana kesal dengan sikap rakyat Malaysia yang pentingkan diri dan tiada kerjasama.
Kejadian yang berlaku seorang wanita hamil berdiri lama di hadapan wanita sihat yang sedang membaca buku walaupun telah di tegur oleh orang lain untuk di berikan tempat duduk kepada wanita hamil tersebut namun wanita yang membaca buku itu enggan bertolak ansur. Beliau hanya mendiamkan diri. Kebetulan cik iena yang duduk tidak jauh dari wanita membaca buku berkenaan terdengar dan cik iena pun memberi laluan pada wanita mengandung terbabit duduk .

Kedudukan wanita hamil tersebut betul-betul berhadapan perempuan yang sedang membaca buku tersebut.  Alhamdulillah cik iena tersedar dari tidur dan terdengar perbualan tersebut. Cik iena menaiki KTM dari kampung iaitu Batang Kali, memandang kan perjalanan ke Kuala Lumpur jauh dan dari Batang Kali tren tidak penuh maka cik iena tidur. Cik iena tersedar di Kepong apabila terdengar perbualan seorang perempuan meminta tolong perempuan di hadapan itu memberikan tempat duduk buat wanita hamil tersebut. Namun wanita yang sedang membaca buku tersebut seolah-olah buat endah tidak endah sedangkan apa yang cik iena lihat dia tidak memakai ear phone. Cik iena yang sedang tidur boleh terjaga.

Lalu cik iena memberi laluan untuk wanita hamil tersebut duduk, Cik iena juga meminta maaf pada wanita hamil tersebut kerana cik iena tertidur dan tidak perasan akan beliau. Beliau senyum dan mengucapkan terima kasih . Setelah cik iena berdiri cik iena mengambil gambar wanita yang enggan bertolak ansur dengan wanita hamil tersebut. Wanita itu hanya buat seolah-olah tiada apa yang berlaku. Lansung tiada rasa malu di dalam hati . Sibuk dengan buku dan kemudian main handphone. Beliau turun di station Bank Negara.
 
Awal  cik iena kelaur kerja hari ni, sebab dari kampung so kene keluar awal  bangun awal sampai tertidur dalam train :) Hati masih bengang dengan sikap rakyat malaysia yang pentingkan diri. Mungkin patut keluarkan undang-undang untuk denda mereka-mereka yang keras kepala ni . Ini baru kes keutamaan tempat duduk. Belum lagi kes beri laluan keluar pada penumpang sebelum memasuki pengangkutan awam :)
Wokiess cik iena nak kerja dulu ya . haha semangat update blog sampai awal kan






iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Sunday, March 27, 2016

Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM


Alhamdulillah program pada malam ini berjalan dengan lancarnya. Tahniah di ucapkan kepada Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan yang lain diatas usaha murni menganjurkan program kebajikan seperti ini. Diharapkan program-program seperti ini akan berterusan . Semoga selepas ini akan menimbulkan lagi minat dan kesedaran terhadap orang ramai untuk mengadakan program kebajikan seperti ini.

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM

Jutaan terima kasih juga di ucapkan kepada anda yang terlibat memberi sumbangan makanan, pakaian dan sebagainya untuk program kebajikan ini . Jutaan terima kasih yang tidak terhingga juga buat sukarelawan yang terlibat dan yang paling utama buat Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan yang terlibat pada malam ini. Tidak lupa juga buat rakan media cetak mahupun media blogger .
 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
antara rakan blogger yang turut hadir

Semoga usaha murni ini akan menjadi ikutan buat rakyat jelata yang lain khususnya buat para artis dan dermawan hartawan jutawan wan wan wan .. Hahah okay iena dah melalut. Terlampau excited update blog selepas program . Bersemangat betul .

Sebenarnya cik iena dah biasa dengan program kebajian bersama gelandangan cuma yang berbeza kali ini adalah ramai kanak-kanak gelandangan yang hadir. Memandangkan program ini memang di fokuskan kepada anak-anak gelandangan memang ramai anak-anak gelandangan yang hadir. Tersentuh rasa hati melihat anak-anak kecil ini yang hidup di jalanan. Bersyukur cik iena masih ada tempat tinggal yang selesa .

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM

Apa yang lagi menyentuh hati apabila cik iena sendiri melihat Hanis Kamal Bakar bertungkus lumus mengangkut barang-barang untuk diedarkan kepada gelandangan . Bayang kan, artis tuh auchhh bagus sangat attitude dia tau . Memang tersentuh hati tisu ni bila tengok ada rakan sukarelawan lain mengangkat barang dan terjatuh, dengan pantasnya Hanis Kamal Bakar pergi kearah sukarelawan tersebut dan mengutip barang-barang tersebut. Terkedu sekejap si hati tisu ni. Terus tak jadi nak ambil gambar. Hati banjir sekejap . Hanis Kamal Bakar kamu memang artis berhati mulia :)
Semoga rezeki kamu bertambah murah lepas ni Hanis Kamal Bakar . All The Best !!!

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
kata-kata aluan oleh Hanis Kamal Bakar

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
Hanis Kamal Bakar memberikan cup cake buat kanak-kanak yang hadir



Untuk pengetahuan anda semua terdapat pelbagai aktiviti yang di jalankan pada malam ini antaranya pengagihan makanan, pakaian serta barang keperluan asas, persembahan buskers, persembahan tarian, face painting dan pelbagai lagi aktiviti yang turut diadakan . yang Paling istimewa adalah lagu  ciptaan  Hanis Kamal Bakar  untuk anak-anak gelandangan juga turut di dendangkan . Sedih tau lagu dia .


Lagu ciptaan Hanis Kamal Bakar istimewa buat anak2 gelandangan
Lagu ciptaan @haniskamalbakar istimewa buat anak2 gelandanganSedih lirik dia T__TProgram Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran @haniskamalbakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FMhttp://www.ienaeliena.com/2016/03/program-amal-anak-anak-gelendangan.html?m=0#faezramly#bloggermalaysia #MalaysianBlogger #anakanakgelandanganHKB#haniskamalbakar #4UFM #RTM #mediablogger #malaysiablogger #alzafaceliftclubmalaysia#ienaeliena #lifestyleBlogger #charity #kerjaamal
Posted by ienaeliena.com on Saturday, March 26, 2016

Buat masa ni layankan gambar yang ada tak berapa banyak . Nanti cik iena update video yang sempat di rakam kan okay  :)


 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM


 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
rakan blogger, kak kolin sedang memberikan gula-gula kepada anak gelandangan


 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
pengagihan baju

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
pakaian yang di derma untuk di agihkan buat gelandangan

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
auchh sempat nak ambil gambar tuan tanah  blog nie

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
antara salah satu penaja

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
wefie bersama rakan blogger

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
pertunjukan silap mata

 Program Amal Anak-anak Gelendangan Anjuran Hanis Kamal Bakar dan rakan-rakan Artis bersama Radio Wanita 4U.FM
face painting





Instagram Live Update


















iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Wednesday, March 23, 2016

PROGRAM CHARITY ANAK-ANAK GELANDANGAN


Pada hari sabtu ini 26 March 2016 akan diadakan satu program amal buat gelandangan anjuran pelakon Hanis Kamal Bakar bersama rakan-rakan artis Malaysia . Tahniah cik iena ucapkan atas usaha untuk melakukan program amal ini .

PROGRAM CHARITY ANAK-ANAK GELANDANGAN

Kepada anda diluar sana yang ingin memberikan sumbangan buat gelandangan khususnya glandangan kanak-kanak amatlah di hargai. Antara barangan sumbangan yang di perlukan adalah

-Pakaian kanak2 lelaki
-Pakaian kanak2 perempuan
-Pakaian lelaki dewasa
-Pakaian perempuan dewasa
-Alat-alat permainan
-Bahan bacaan
-Tilam/toto
-Bantal dan selimut
-Makanan
-Minuman
-Wang ringgit
-Pampers
-Kasut/selipar
-Tuala wanita
-Barangan bayi
- Dan barangan keperluan Lain

Sekiranya anda berminat untuk membuat sumbangan anda boleh hubungi Zman Dian = 019-908 8923


"Segala jasa baik dan sokongan yang diberikan amatlah dihargai"


PROGRAM CHARITY ANAK-ANAK GELANDANGAN

PROGRAM CHARITY ANAK-ANAK GELANDANGAN DIANJURKAN OLEH PELAKON HANIS KAMAL BAKAR BERSAMA RAKAN-RAKAN ARTIS MALAYSIA


Program ini akan diadakan pada :


Tarikh                 : 26 mac 2016 (sabtu)
Jam                    : 4 petang (Pengumpulan Barang)
Program bermula : 9 MALAM
Lokasi                 : Pusat khidmat sementara gelandangan di Lorong Medan Tuanku 2.


Matlamat Program Charity Anak-Anak Gelandangan


Penganjuran Program Charity Anak-Anak Gelandangan ini adalah bertujuan untuk memberi kesedaran dan rasa motivasi kepada masyarakat tentang kepentingan silaturahim, persaudaraan, kesukarelaan, bertanggungjawab dan melakukan kebajikan kepada masyarakat umum serta memupuk budaya sayang menyangi antara satu sama lain.


Objektif Program


i. Memberi kesedaran tentang tanggungjawab sosial terhadap anak-anak gelandangan.

ii. Memupuk sifat penyayang dalam kalangan masyarakat terhadap golongan yang kurang bernasib baik.

iii. Membina semangat kerja berpasukan dan persefahaman melalui sukarelawan.



Committees Program anak-anak Gelandangan di antaranya :



1. Zman Dian - Organiser
2. Miza & Koie - HKB Crew
3. Kak Ann / Datin Nani - Radio Wanita 4U
4. Abg Lan / Abg Zali - Blood Brothers
7. Faez Ramly - Official Blogger
8. Eijjat & Kery & Echa - The Family
9. Usahawan Muah
10. Explore Angel's Club
11. PEWARIS Malaysia
12. Big Unity Event

Artis terlibat yang turut menjayakan seperti :


- Rockers Otai 90an
- Pelakon Malaysia
- Mentor
- AF
- Model
- Designer

Untuk maklumat lanjut sila layari http://faezramlypunye.blogspot.my/2016/03/nantikan-program-charity-anak-anak.html?m=1


Insya Allah cik iena juga akan sertai aktiviti ini pada hari sabtu nanti :)



iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Monday, March 21, 2016

Rawatan Manicure Pedicure ala-ala Bora-Bora Island


Istimewa buat anda yang menggemari rawatan manicure pedicure yang santai lagi menarik serta unik  dan relaxing anda boleh dapatkan perkhidmatan tersebut di Bora-Bora Nail & Waxing Expert yang bertempat di LG 19 Berjaya Times Square. 


Bora-Bora Nail & Waxing Expert

Spa istimewa yang di dekorasi bertemakan Bora-Bora Island.  Dekorasi yang cukup indah, damai, tenang dengan hiasan gambar pemadangan Bora-bora Island pasti akan membuatkan anda  seakan-akan  sedang melakukan rawatan manicure pedicure di Bora-bora Island. Ditambah lagi dengan susun atur perabot yang cukup tersusun indah di warnai dengan warna-warna ceria yang mampu membuatkan hati anda berasa sangat ceria, tenang lagi nyaman  .

Bora-Bora Nail & Waxing Expert
 Bora-Bora Nail & Waxing Expert


Selain dari dekorasi yang cantik ini, pekerja-pekerja yang sangat mesra juga akan membuatkan anda berasa selesa. layanan yang di berikan cukup istimewa. Setibanya anda di Spa ini anda pasti akan di sambut mesra oleh pekerja-pekerja di sini sehinggalah selesai rawatan anda.


Bora-Bora Nail & Waxing Expert
 Bora-Bora Nail & Waxing Expert

Terdapat pelbagai jenis perkhidmatan atau rawatan manicure pedicure yang di tawarkan di sini bermula dari traditional sehinggalah ke rawatan yang lebih advanced. Pada hujung minggu yang lepas cik iena berkesempatan untuk mencuba Anti Age Spa Pedicure dan  Classic Manicure 

Anti Age Spa Pedicure 


Rawatan ini berharga RM160 untuk 50 minit setiap sesi. Ianya merangkumi perkhidmatan pemotongan dan pembentukkan kuku , rawatan cuticle , callus filling, coconut scrub, coconut mask, candle oil massage dan Nail Lacquer application.

Anti Age Spa Pedicure
Anti Age Spa Pedicure
Anti Age Spa Pedicure merupakan antara rawatan yang sangat cik iena gemari. Untuk pengetahuan anda bukan sahaja kulit muka perlu dimanja di belai dengan rawatan skrub dan juga mask. Kaki juga perlu. Anti Age Spa Pedicure  meliputi sapuan  skurb kelapa yang sangat baik untuk kulit kaki kita . Kulit kaki menjadi lebih lembut dan halus ditambah dengan coconut mask yang di aplikasikan pada kaki kemudian kaki kita di wrap dan di masukkan ke dalam sarung kaki yang panas untuk ianya menyerap khasiat-khasiat mask tersebut lebih cepat dan lebih efektif . Ini adalah rawatan yang cik iena sangat gemari dan rasa relax je kaki cik iena .

Anti Age Spa Pedicure
Anti Age Spa Pedicure
Selepas sapuan skrub dan mask ini kulit kaki sangat lembut , halus, lembab serta sedikit cerah. Selain itu sapuan minyak lilin juga sangat menarik. Sedikit urutan akan di lakukan semasa penyapuan minyak tersebut. Lenguh-lenguh pada kaki anda akan hilang dengan urutan dari minyak lilin tersebut.

Inglot-'Wudhu Friendly' Nail Polish
Inglot-'Wudhu Friendly' Nail Polish


Classic Manicure


Rawatan ini berharga RM50 untuk 35  minit setiap sesi . Ianya merangkumi perkhidmatan   pemotongan dan pembentukkan kuku , rawatan cuticle , candle oil massage dan Nail Lacquer application.


Classic Manicure
Classic Manicure



Untuk pengetahuan , pewarna kuku yang di pakaikan adalah daripada Inglot dan ianya adalah mesra wudhu . Maksudnya mesra wudhu di sini ianya dapat menyerap air pada kuku untuk anda mengambil wudhu dan bahan-bahan yang di gunakan juga tidak beralkohol .


Inglot-'Wudhu Friendly' Nail Polish
Inglot-'Wudhu Friendly' Nail Polish


Seperti mana yang kita tahu pemakaian pewarna kuku adalah tidak di galakkan buat anda yang beragama islam kerana kebanyakannya mengandungi bahan yang tidak halal dan tidak serap air untuk berwudu tetapi berbeza dengan pewarna kuku ini . Cuma nya ianya tidak ada sijil Halal  .. Jadi pada yang nak cuba anda perlu yakin dan tepuk dada tanya selera :)


Inglot-'Wudhu Friendly' Nail Polish
ouhh ini orang tak pernah warna kuku jakun sikit haha aummmm katanya



Memandangkan cik iena dalam tempoh bendera merah cik iena teringin mencuba. Cik iena tak pernah mewarnakan kuku . Jadi cik iena cuba untuk sehari sahaja . Pada yang berani mencuba boleh la cuba okay. Tapi sebolehnya kalau nak cuba pun masa bendera merah lah ya (^_~)

Inglot-'Wudhu Friendly' Nail Polish
possing nak tayang kuku la kononnya ;)

Selain daripada dua perkhidmatan yang cik iena cuba ini, terdapat pelbagai lagi perkhidmatan yang di tawarkan . Anda boleh rujuk pada gambar di bawah .


 Bora-bora Nail & waxing Expert

 Bora-bora Nail & waxing Expert

 Bora-bora Nail & waxing Expert

 Bora-bora Nail & waxing Expert

 Bora-bora Nail & waxing Expert

 Bora-bora Nail & waxing Expert

Untuk anda yang bukan beragama islam pastinya anda akan lebih berminat dengan perrkhidmatan ini . Terdapat pelbagai design yang ditawarkan . Okay jemput lihat pada gambar lah ya. Cik iena nak cerita panjang pun cik iena tak berapa arif  :)


 Bora-bora Nail & waxing Expert




If nak tengok lebih banyak gambar design-design kuku dan banyak lagi gambar sepanjang di Spa ini   boleh tengok di fanpage cik iena ya
(^_~) 




 Bora-bora Nail & waxing Expert
bersama pemilik BMIC Secret Of Beauty Sdn Bhd, Miss Michelle Hee dan rakan blogger yang lain


Baiklah untuk pengetahuan semua Bora-bora Nail & waxing Expert ni merupakan salah satu Spa  BMIC Secret Of Beauty Sdn Bhd yang di asaskan oleh Miss Michelle Hee . Selain daripada Bora-bora Nail & waxing Expert di Berjaya Time Square terdapat lagi Spa lain di bawah naungan yang sama iaitu BMIC Nail Spa Salon yang bertempat di Starhill Shopping Gallery and Pavilion Kuala Lumpur BMIC BeeBee Nail Spa in Farenheit 88 , BMIC properties Sdn Bhd  dan yang akan di buka dalam masa terdekat BMIC Nail & Beauty Academy.

 Untuk maklumat Lanjut sila layari atau hubungi

Website : www.bmic.com.my
Facebook : Bora-Bora Nail & Waxing Expert
Instagram : @bmicnailspasalon


 Bora-bora Nail & waxing Expert

Bora-bora Nail & waxing Expert

Bora-bora Nail & waxing Expert
 LG 19 , Lower Ground Floor Berjaya Times Square
Tel : 03-2110 2763
email : info@bmic.com.my




iena eliena
Nukilan,

iena eliena
Instagram : @ienaeliena
Twitter : @ienaeliena
Email : iena@ienaeliena.com


read more

Mini Lazada